Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Hamulce po wymianie... takie jak przed?
#1
Witajcie.
W ubiegłym tygodniu oddałem "Passerati" do warsztatu, bo mi się skończyły hamulce z tyłu. Zostały wymienione szczęki i bębny i bodajże cylinderki.
Ale po naprawie nie odczułem żadnej różnicy w sile hamowania, Kolega z pracy sugerował, że może serwo już niedomaga.
Jedyna zmiana jaką zauważyłem, to taka, że na razie nie zaświeciła mi się kontrolka ABS, co do tej pory co jakiś czas się zdarzało (o czym pisałem w innym poście).
Co Wy na to?
Odpowiedz
#2
Najlepiej podjechać na rolki na Stację Kontroli Pojazdów i sprawdzić siłę hamowania na poszczególnych kołach.
Odczucia są różne i osobiste...
A ręczny w ogóle jest? Od którego ząbka po zaciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego auto nie stoczy się do tyłu na wzniesieniu?




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#3
Przyczyn słabych hamulców może być wiele.
Ja w T4 miałem mocny ręczny - na 3 ząbku auto się nie staczało z górki i ruszyć nie szło, a na rolkach wyszło, że tylna os praktycznie w ogóle nie hamuje.

Moim zdaniem jeśli tył jest słaby to na początek w przypadku bębnów sprawdziłbym samoregulatory, potem korektor siły hamowania.
Pytanie ile lat ma obecny płyn hamulcowy? Bo jeśli jest już stary to można by pomyśleć nad jego wymianą, bo to nie jest duży koszt - 1l płynu ATE kosztuje 35-50zł.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#4
Ronaldo , ja bym nie oczekiwał super hamulców na bębnach.
Mogą się trochę polepszyć,gdy się "dotrą" szczęki do bębnów .
Jedynym i niepodważalnym plusem hamulców bębnowych jest ich znikoma awaryjność.
Jeśli masz takie hamulce jak wcześniej,to nie szukałbym na Twoim miejscu dziury w całym .
Odpowiedz
#5
Ręczny jest, a nie było. Skoro silver644 tak twierdzisz to już jestem spokojny i nie szukam dalej.
A co do płynu to odkąd kupiłem auto to nie wymieniałem a poprzedni właściciel również mógł nie wymieniać.
Nie mam na ten temat wiedzy.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#6
Zmień płyn na nowy. Odpowietrz układ, a na pewno poczujesz różnicę na plus. Wink




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#7
Polecam od razu zaopatrzyć się w komplet nowych odpowietrzników, i przed wymianą obejrzeć elastyczne przewody z przodu - bo one też mogą wymagać wymiany.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#8
Aezmo z tyłu w hamulcach bębnowych nie ma elastycznych przewodów tease
Odpowiedz
#9
Patryk napisał jedynie o przodzie Wink
Odpowiedz
#10
Belka wisi na tulejach i się waha. Są przewody elastyczne, tyle że ciut wcześniej w obwodzie. Na przejściu z budy na belkę.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
Fakt glupek  zwracam honor Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości