Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Wzrosło spalanie
#1
Cześć wszystkim! Panowie, jesteście moją ostatnią nadzieją! 

Na początku pażdziernika zauważyłem że wzrosło mi spalanie o litr. Niby nie dużo ale jestem bardzo skrupulatny w obliczeniach na ile kilometrów mi starczy paliwa. Kiedyś na 17 litrach robiłem 340 km teraz 280 maksymalnie  Sad . Do tego auto na niskich obrotach na biegu 4 i 5 szarpało (leciutko jakbym jechał po tarce). Po podłączeniu komputera zauważyłem że w grupie 013 na cylindrze pierwszym dawka sięgała powyżej normy. Więc pojechałem do pompiarza i pierwsze co poszło do sprawdzenia to nastawnik (pompiarz upierał się że cała wina leży w brudnym nastawniku) który został wyczyszczony oraz wtryski. Według pompiarza wtryski były zmęczone ale nie lały. Po odebraniu auta znaczącej różnicy nie odczułem. Po podłaczeniu komputera korekcje również nie uległy zmianie. Więc zajechałem do innego mechanika który podłączył swoj komputer i rzeczywiście stwierdził że korekcja na cyl. 1 jest za wysoka więc polecił wymiane wtrysku. Wymieniłem ale to nadal nic nie dało. Uparcie niczym osioł tłumaczyłem sobie że wtrysk ze szrotu był felerny. Więc zakupiłem komplet używek od AFN (z czego dwa są po regeneracji) szarpanie ustało ale spalanie nadal utrzymuje się na poziomie 6 - 6.5 litra na 100 km, a korekcje na poszczególnych cylindrach wywindowały jeszcze wyżej :/ Mechanicy Dieselnicy nie chcą tego ruszać twierdząc że wszystko jest ok a auto nie jest już młode. Ktoś coś?
Odpowiedz
#2
Jak masz silnik? Wnioskując po opisie, że kupiłeś wtryski od AFN sądzę, że masz 1z - 90KM?
Jeżeli tak to wtryski z AFN zawsze wezmą więcej paliwa, gdyż są po prostu większe.

Dopuszczalne różnice w korekcji wtrysków to -2 do +2. Ważne by nie było np. tak: 0,4 -0,3 2,5 -0,5 - chodzi o to, by były w miarę równe, z biegiem czasu idzie to wyczuć.

Co do szarpania, przyczyn może być kilka: brudny nastawnik, zatkany/przytkany filtr paliwa, złe paliwo, brudne wtryski ale również przestawiony kąt wtrysku,
czy źle ustawiona pompa. Wszystko to należałoby sprawdzić. Jeżeli w aucie nic nie było robione to stawiałbym na filtr paliwa / paliwo, następnie zabrudzenia urządzeń.

Trzecia sprawa jest taka, że diesel w tych temperaturach zawsze więcej spali - jest zimno i często jedziesz niedogrzanym silnikiem przez co apetyt na paliwo jest większe.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Passat B4 z silnikiem 1.9 tdi o oznaczeniu 1Z. Ten problem juz od tak dawna mnie dreczy ze zapomnialem napisac ze pierwsze co zrobilem to wymienilem wszystkie filtry. Paliwo kupuje prawie zawsze na tej samej stacji paliw i nigdy nie mialem problemow. Wieksze spalanie zaczelo sie z dnia na dzien i to wtedy gdy jeszcze nie bylo zimno czyli koniec wrzesnia poczatek pazdziernika.

Co do wiekszego spalania na wtryskach AFN, teraz zrobilem jakies 200km trasy i 80 miasto ale bez korkow. Jak na moje oko to i tak za duzo aby palil 6.5 tym bardziej ze jezdze jak "emeryt" trasa maksymalnie do 110 km/h a 2500 obr silnik rzadko widuje. Styl jazdy bez zmian a spalanie w gore.

Korekcje na cyl. 1 wahaja sie od ok. 2.6 do nawet 4.3 cyl. 2 na poczatku byl wzorowym teraz zas potrafi podskoczyc do 2.6 cyl. 4 bez wiekszych zmian okolica 0.2
Odpowiedz
#4
Kolego Foma, wiem, że skupiamy się bardziej na problemie z silnikiem, ale nie sprawdzałeś czasem - po jeździe, czy nie masz zbyt gorących felg/alufelg?




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#5
Co do kół/hamulców, racja, nie sprawdzałem ich :/ przyjrzę się im jutro.

Dziś oddałem wtryski do sprawdzenia i wyszło, że mają za słabe ciśnienie, około 170 bar. Pompiarz miał spróbować podnieść do 210.
Dzwonił że są już gotowe i jutro mam je odebrać i zamontować w swojej karocy. I kolejne kilometry na obliczanie spalania.
Odpowiedz
#6
(22.11.2017, 22:11:38)Foma napisał(a):  Dziś oddałem wtryski do sprawdzenia i wyszło, że mają za słabe ciśnienie, około 170 bar. Pompiarz miał spróbować podnieść do 210.
Dzwonił że są już gotowe i jutro mam je odebrać i zamontować w swojej karocy. I kolejne kilometry na obliczanie spalania.

Minęło już trochę czasu. Jak wygląda teraz u Ciebie spalanie?




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości