Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] dawka paliwa
#1
Panowie, po podłączeniu VAGa , przy temperaturze silnika 90stopni i obrotach 903rp/m miałem dawke wahającą się od 1,2mg do 1,4mg.
Zwiększyłem ją ile mogłem czyli na wahające się 2.2 - 2.4. i teraz pytanie czy poprzedni właściciel auta mógł je zmniejszyć, bo normalne to raczej nie jest?
I czy jest ktoś kto mógłby mi odczytać logi ?
Postaram się je na dniach wykonać.




B4 1.9 TDI 1Z-BIKER
Odpowiedz
#2
Kolego zwiększając wskazania na vagu odnośnie dawki fizycznie ją zmniejszasz. Oryginalnie powinno być w okolicach 3,5 mg.

Jeżeli taka dawka była na komputerze i nie dało się jej zmniejszyć możliwe, że pompa została źle ustawiona. Zobacz jak teraz samochód będzie jeździł - jeżeli kopcił pewnie przestanie, albo się znacznie zmniejszy i auto będzie miało inną charakterystykę, będzie słabsze.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Dokładnie jak kolega wyżej...
Im mniejsza wartość odczytu w programie diagnostycznym tym realnie dawka jest większa i odwrotnie.
Jeśli VAGiem nie udało się uzyskać optymalnej dla silnika wartości to należy ręcznie skorygować dawkę poprzez przesuwanie nastawnika na pompie wtryskowej.

Jak to zrobić dowiesz się stąd: >>>Kliknij<<<




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#4
Jeszcze raz....powoli....To czyli zwiększając komputerem,zmniejszam ją fizycznie.Więc jeśli miałem 1,2-1,4 , a zwiększyłem na 2,2-2,3 to mam słabszy samochód , co w sumie odczułem...Zobaczę dokąd mogę zejść poniżej 1mg na tą chwile , a jutro będzie zabawa nastawnikiem,do ustawień fabrycznych i zobaczymy co się będzie działo.Pozdrawiam.




B4 1.9 TDI 1Z-BIKER
Odpowiedz
#5
Tak dokładnie tak jak mówisz Smile
Niżej niż 1mg bym nie schodził. Silnik mógłby mieć tendencję do wkręcania się sam na wysokie obroty, powolny powrót do jałowych po przegazówce lub może podszarpywać przy jednostajnej równomiernej jeździe na wyższym biegu.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#6
Dawka na poziomie 1.0-1,2mg.Czarnej chmury tak jak i przed zabawą nie ma...Wyciągać nastawnik ?Wtryski są ok , bo sprawdzane miesiąc temu przy remoncie głowicy..




B4 1.9 TDI 1Z-BIKER
Odpowiedz
#7
Jak nie ma potrzeby to nie wyciągaj tylko wyreguluj i będzie ok.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#8
Myślisz, że regulacja nastawnikiem pomoże ? Bo jakoś do końca nie jestem zadowolony z tego dynamiki , niby można wyprzedzać itd , ale to jeszcze nie to.




B4 1.9 TDI 1Z-BIKER
Odpowiedz
#9
Na pewno nie zaszkodzi, zawsze możesz powrócić do tego co jest teraz.
Daj znać o rezultatach.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości