Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swap z TDI na VR5
#1
Kolega Dibcio zmobilizował mnie swoim tematem również do napisania czegoś w podobnym temacie. Da to spojrzenie na porównanie swap-a 1.8t a V-5-tki. 
Postarałem się napisać tylko o tych tematach i kolejności, które Dibcio poruszył, aby było przyrównanie dwóch silników.

Swap z TDI 1Z na VR5 AQN 170km (184,6 z hamowni po zmianach)

- Mocowanie silnika
Silnik jest nieco wysoki i pomimo dopchania góry do maski, miska jest dość nisko, co przy braku dostępności nowej miski olejowej jest nieco problematyczne.
Łapa przód i tył custom, łapa od skrzyni nie stanowi problemu.

- Półosie
Od T5 2.5tdi 150ps, skrzynia oryginalna (z V5-tki) dość krótka ale w mojej opinii fajnie zgrana z tym silnikiem. 6-tki raczej nie brakuje, dobija gdzieś do 230-240, a na więcej - to jakoś ochoty nie mam Tongue 

- Elektryka 
Moduł na 4-ro cylindrówkę. Wszystko działa, tylko licznik musiałem zmienić na ten z ABF-a

- Klima
Kompresor z VR6

- Bak
Bak pozostał od TDI głównie dlatego, że nie wyrobiłem się podczas składania. Pompa paliwa od Mercedesa CLS zamontowana zewnętrznie, coś ją słychać ale tylko gdy silnik nie pracuje.

- Hamulce 
Pozostały od TDI. Z lenistwa i marnych rocznych kilometrów nie mogę się zmobilizować na wymianę, choć dwa zestawy leżą w garażu, może na ten sezon. 
Czy obecne od TDI starczają? Cóż... jak jeździmy normalnie, to jasne że tak - ale wyhamowanie z tych powiedzmy 200km/h awaryjnie to... przegrzewa się wszystko w chol...rę, nie polecam.

- Wydech
2,5 cala na dwóch tłumnikach przelotowych. Pierwszy nieco grubszy od samej rury (aby metalicznie nie ryczał) drugi to gruba puszka dla basowego mruku na niskich obrotach.

- Chłodnica
Początkowo TDI (też starczała) - obecnie z VR6


Swap w mojej opinii dużo prostszy niż Dibciowe 1.8t a praktycznie jedyny problem, to znalezienie dobrego kompromisu w ułożeniu silnika, aby miska nie była za nisko i aby maska nie dostała  Tongue 
Czy coś się z nim działo? Praktycznie nie. Jedyne problemy to niestykający przewód od wariatora zmiennych faz rozrządu (nierówna praca na biegu jałowym, słabsze osiągi do 3tys) 
oraz uszczeleczka pokrywy zaworów przy jednym z modułów. Chyba niewiele problemów jak na parę lat  zubaw

I na koniec powtórzę częste pytanie: czemu ten, a nie tamten..?! 
Zawsze (już na poprzednim forum przed swap-em) twierdziłem że DŹWIĘK. Tutaj wszystko jest zrobione, aby ten cel wzmocnić: układ wydechowy (męczący), durny stożek (oddech Veadera) opłacony osiągami w upalne dni (zanim komora się nie przewietrzy) ale efekt nawet po paru latach mi się nie znudził  Big Grin




[Obrazek: 9ed890333c037e60.jpg]
Odpowiedz
#2
A chłodnica od VR6 jest większa ? Czy jak ?
I czemu musiałeś wybrać zegary od ABF'a ?  Ze względu na obrotomierz ?
Odpowiedz
#3
(29.01.2018, 15:26:19)Dibcio napisał(a):  A chłodnica od VR6 jest większa ? Czy jak ?
I czemu musiałeś wybrać zegary od ABF'a ?  Ze względu na obrotomierz ?

Chłodnice zmieniałem podczas malowania auta. Miałem w kiepskim stanie chłodnice klimy a cały pakiet z dawcy jakiego kupiłem do malowania był w idealnym stanie to założyłem cały zestaw. Licznik Od ABF-a bo jest moduł konwertujący obroty na 4-ro cylindrówkę. Licznik z miesiąc temu dopiero założyłem, wcześniej ten od vr-a zaniżał obroty.




[Obrazek: 9ed890333c037e60.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości