Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diagnostyka VAG - niezbędne narzędzia
#1
Question 
Pochwalę się, że wreszcie dorobiłem się własnego laptopa (dostałem jakiegoś staruszka od teściowej). W laptopie jest system windows XP profesional.

Co potrzebuję do podłączenia się do komputera auta i dokonania diagnozy? Jaki soft? Skąd wziąć? Jaki kabelek? Skąd wziąć? Co radzicie?
Odpowiedz
#2
Mam Vag KL kompletny z kabelkiem, przy okazji spota dam Ci go za dobrego browara. Niestety, nie znam jego możliwości.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#3
Interfejs do diagnozy B3 / B4 polecam taki:

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-l...-obd2.html

Dodatkowe przejście na OBD1 (dla posiadaczy B3):

http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-obd1.html


Taki interfejs będzie współpracował z takimi programami jak: VAG-COM (do wersji 409.1), VWTOOL, VCDS Lite oraz Polski VAG (mało opcji, lepsze będą poprzednie wymienione aplikacje).

Link podałem do sprawdzonego sprzedawcy, pewnie da się kupić taniej np. na Allegro ale cholera wie jak z jakością - u jednego będzie śmigał, u drugiego
już niestety nie.

Dodatkowo zamieszczam link z instrukcjami, sterownikami, lokalizacjami gniazd diagnostycznych oraz kodami błędów:

http://www.viaken.pl/bender.php?id=245

Możliwości tego interfejsu nie kończą się tylko na odczycie i kasowaniu błędów w 35i Wink Posłuży on nam także w innych młodszych autach grupy VAG gdzie nie ma linii CAN Wink

Pozostaje jeszcze sprawa posiadanego systemu operacyjnego Wink Jeśli mamy Windows XP / 7 / 8 w wersji 32bit to każdy z wyżej wymienionych programów będzie działał. Jeśli mamy zainstalowaną wersję 64bit jesteśmy zmuszeni do korzystania z programu VCDS LITE. Chyba, że ktoś posiada wiedzę na temat wirtualnych systemów operacyjnych to może spróbować się pobawić tą opcją i uda mu się odpalić programy z wersji 32bit. Ja próbowałem z tym podziałać i niestety mi się nie udało a sporo czasu nad tym posiedziałem Wink




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#4
Również korzystam z kabla KKL od Viakena. Na laptopie mam Windows 8.1 x64 i bez problemu odpalam VCDS Lite, Polski VAG i VAG-COM (ale nie pamiętam która wersja bo aktualnie nie korzystam). Kabelek bez problemu łączy się ze sterownikiem silnika (u mnie Motronic 2.7) i sterownikiem AIRBAG. Nie mogę się połączyć z ABS/EDS, bo wyskakują błędy w komunikacji. Dodam, że moje auto jest z 1991 roku. Co do systemu, który używam to sterowniki dołączone na płycie CD razem z kablem nie działały. Ale znalazłem w internecie i jest OK. upup
Odpowiedz
#5
(22.10.2014, 2:00:55)lukjanow napisał(a):  Również korzystam z kabla KKL od Viakena. Na laptopie mam Windows 8.1 x64 i bez problemu odpalam VCDS Lite, Polski VAG i VAG-COM (ale nie pamiętam która wersja bo aktualnie nie korzystam). Kabelek bez problemu łączy się ze sterownikiem silnika (u mnie Motronic 2.7) i sterownikiem AIRBAG. Nie mogę się połączyć z ABS/EDS, bo wyskakują błędy w komunikacji. Dodam, że moje auto jest z 1991 roku. Co do systemu, który używam to sterowniki dołączone na płycie CD razem z kablem nie działały. Ale znalazłem w internecie i jest OK. upup

Możesz podrzucić jakie to sterowniki. Mam vin 7 home ( nie mogę postawić XP wirtualnie), kabel mam już przeszło rok (od Viakena) a do tej pory się nie skomunikowałem. Dzięki!




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#6
Widzę, że masz Windows 7, a na tym systemie ten kabel działał mi na dołączonych na płycie sterownikach. Problem miałem tylko z Windows 8.1 ale to było na początku jego istnienia, a obecnie to ten sterownik sam mi się aktualizuje przez Windows Update. Sterowniki najprawdopodobniej (dawno to było) znalazłem wtedy tu: http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm
Odpowiedz
#7
Lukjanow ale masz system Windows 7 64bit?




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#8
W tym momencie mam Windows 8.1 x64 ale wcześniej miałem Windows 7 x64 Professional i kabelek działał mi na tych sterownikach z dołączonej płyty.
Odpowiedz
#9
Dobrze Panowie. Jak wygląda procedura podłączenia komputera z oprogramowaniem diagnostycznym do samochodu? Krok po kroku żeby niczego nie spieprzyć. I jeszcze jedno: podobno są dwa rodzaje badań - bez załączonego silnika i z włączonym silnikiem. Jak to wykonać?
Odpowiedz
#10
Spieprzyć się nic nie da Wink Podpinasz kabel do laptopa, następnie do auta, włączasz zapłon, odpalasz program i wybierasz co chcesz diagnozować. Do samego odczytu (i kasowania) błędów wystarczy zapłon. Jeśli chcesz sprawdzić jakieś konkretne parametry (robisz to w blokach pomiarowych) to wtedy auto musi być odpalone Wink




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości