Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
30.01.2018, 15:49:54
Witam.
W sobotę wymieniłem wtryskiwacze w moim 1Z mTDI z ori na ASV i od tej pory zaczęły się problemy ze ślizgającym się sprzęgłem. Problem występuje na 4 i 5 biegu przy "ostrzejszym" wciśnięciu pedału gazu. Obecnie mam sprzęgło z 1.6 Turbo D (głupota ale podczas swapa okazało się, że sprzęgło które jest w komplecie z 1Z jest już zamęczone a moje stare sprzęgło z silnika 1.6 Turbo D ma jeszcze sporo okładziny a ja nie miałem wtedy pieniędzy na nowe sprzęgło do 1Z, stąd decyzja o zamontowaniu tego z 1.6 Turbo D oczywiście wraz z kołem zamachowym), czy jeśli wymienię je wraz z kołem zamachowym na ori sprzęgło z 1Z to problem zniknie? Nie wiem ile KM i Nm ma mój silnik na chwilę obecną. Jedyne co mogę powiedzieć to tyle, że jest to mTDI na wtryskiwaczach z ASV (110KM), pompie wtryskowej 11mm i turbosprężarce KKK K14. Napęd przenosi 5 stopniowa skrzynia biegów o oznaczeniu GGU pochodząca z Seata Ibizy 1.9 TDI PD. Ewentualnie jakie inne sprzęgło (pewnie wraz z kołem zamachowym) mogę zastosować aby pozbyć się problemu?
Bardzo proszę o pomoc, bo ten problem jest strasznie irytujący i nie pozwala w pełni wykorzystać obecnych możliwości mojego TDIka.
P.S. Jestem zaskoczony tym, jak dużo zmieniło się po zastosowaniu wtryskiwaczy ASV zamiast 1Z. Osiągi się bardzo poprawiły i spadło mi spalanie
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Daj tarczę do obicia kevlarem i problem zniknie
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Tak, ale to będzie bardzo duży koszt - podejrzewam, że kilkukrotnie większy niż montaż sprzęgła wraz z kołem z 1Z.
Żałuję tamtej głupiej decyzji podjętej przy swapie i tego, że nie zabrałem ze sobą ori koła zamachowego z 1Z, bo odpadł by mi koszt zakupu zamachu...
Liczba postów: 967
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
26
Skąd: ONY
Imię: Piotrek
Auto: B4 Variant CL
Silnik: 1.9TDi AFN
Sprzęgło z 1Z na szrocie kompletne w dobrym stanie razem z zamachem kupisz za 50zł. Do tego uszczelniacz za 10zł i będzie git.
Jak nie masz 600zł na nowy set to w granicach stówki pozbędziesz się problemu.
Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Zamach może być używka a tarczę wraz z dociskiem kupię nową. Uszczelniacz jest OK - był wymieniony przy swapie silnika. Wątpie by nagle po 4 latach nagle się rozszczelnił. Pytanie tylko czy sprzęgło z 1Z rozwiąże mój problem. Wie ktoś ile takowe zniesie?
Liczba postów: 424
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
2
Skąd: Gdynia
Imię: Daniel
Auto: Passat 3BG
Silnik: AVB
Koszt obicia kevlarem tarczy do 1.9 TDI to 170 zł, tyle płaciłem. To bardzo duży koszt?
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Liczba postów: 408
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
7
Skąd: GWE
Imię: Patryk
Auto: Jetta A2, Audi 80 B4
Silnik: 1.9 1Z+, 2.0 ABK
Jak już pojawiły się w tym temacie kwestie sprzęgła, kevlaru, zwiększonej mocy itp, chciałbym nieco ten temat rozwinąć i również z powodu braku doświadczenia z sprzęgłami kevlarowymi się co nieco podpytać, bo na pewno wiedza ta się przyda nie jednej osobie.
Obicie tarczy to jak widać nie jest duży koszt, pytanie jak to się sprawuje względem fabrycznej tarczy? Która tarcza będzie żywotniejsza?
Jak wiadomo seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje okolice 160KM, jest jeszcze opcja nieco wytrzymalszego, droższego o około 200zł sprzęgła z VR6 które pasuje zamiennie i bez problemu radzi sobie z 200KM/400Nm.
Planując "duże moce", tj. 200+KM która opcja z poniższych będzie "lepsza"?
a) obicie tarczy sprzęgła 1Z kevlarem
b) wymiana sprzęgła na VR6, kupno używanej tarczy + obicie kevlarem
c) -||-, kupno nowej tarczy, nie obijanie kevlarem
Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
170PLN to nie jest koszt, problem polega na tym, że obecnie mam koło wraz ze sprzęgłem z silnika 1.6 Turbo D RA więc nie opłaca się tego obijać bo i tak wytrzymałości to mieć nigdy nie będzie. Wiem już ile znosi sprzęgło z 1Z i sprzęgło z VR6. Teraz pytanie czy montując sprzęgło z VR6 muszę mieć również zamach z VR6, czy to sprzęgło pasuje do koła zamachowego z 1Z? Jeśli trzeba mieć również zamach z VR6 to co z rozrusznikiem? Zostaje ten od TDI czy nie?
Liczba postów: 408
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
7
Skąd: GWE
Imię: Patryk
Auto: Jetta A2, Audi 80 B4
Silnik: 1.9 1Z+, 2.0 ABK
Zasadniczo zestaw sprzęgła od VR6 różni się tylko tarczą. A dokładniej tym, że tarcza ma więcej sprężynek, przez co przy 4-ro cylindrowym silniku pracuje na wolnych obrotach nieco głośniej, czasem się zdarzy, że drgania na wolnych obrotach minimalnie się zwiększą.
Jeśli chodzi o koło zamachowe to do wyboru masz:
028 105 269 B - Z/AHU(1.9 TDI 90KM)
037 105 273 C - 2E z napędem syncro(2.0 115KM), 9A(2.0 16V 136KM), ABF(2.0 16V 150KM), PG(1.8 G60).
Koło zamachowe z VR6 z tego co pamiętam jest przykręcane na większą ilość śrub, ale czy pasuje zamiennie nie mam pojęcia.
Kiedyś słyszałem również o wzmacnianiu docisku, często zajmują się tym osoby obijające tarcze kevlarem, ale nie wiem jaki jest koszt. Podobno po tym zabiegu pedał pracuje trochę ciężej.
Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Myślę, że zamach z 1Z + sprzęgło i docisk z VR6 rozwiąże moje problemy  Raczej więcej mocy w tym aucie nie będę już krzesał, bo to co jest teraz wystarcza. Więcej mocy będzie w moim drugim samochodzie, który nie będzie jako daily tylko jako projekt/zabawka i tam moc będzie krzesana z 6 cylindrów i 2.5 litra
|