Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Mam w planach wymianę tarcz hamulcowych w moim dup*wozie .
W związku z tym chciałbym się spytać, czy macie jakąś wiedzę /doświadczenie w tym temacie
Czy zakup tarcz wierconych ma sens czy bardziej jest to tzw.chwyt reklamowy ?
Dup*wóz jest ciężki i przydałyby się dobre hamulce.
Zastanawiam się nad wyrobami firm : Zimmermann lub EBC
Czytałem trochę w tym temacie i opinie są różne- niektórzy piszą, że tarcze Zimmermann Sport lubią pękać przy wierconych otworach
Kolejne pytanie: jakie wybrać klocki do takich tarcz - twarde i będą "zjadały" tarcze, czy lepiej standardowe ?.
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny
Liczba postów: 1011
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
16
Skąd: Rożnowo/WLKP
Imię: Przemo
Auto: VW Passat B4 Variant
Silnik: 1,9 1z
Powiem tyle, przy standardowym wykorzystywaniu auta nie opłaca się zakładać tarcz wierconych.
Nie dość, że są droższe w eksploatacji (żywotność klocków jest o połowę mniejsza) to tak naprawdę nie odczujesz tego. Ja bym zakładał tarcze tylko wentylowane.
Co do firm - każda ma jakąś opinię, osobiście jeździłem na Brembo, Textarach i nawet najtańszych Mastersport - różnica między nimi tylko taka,
że Brembo i Textary miały o metr krótszą drogę hamowania. Nie jestem pewny, czy EBC nie testowali kiedyś na tvn turbo...
Liczba postów: 763
Dołączył: 5.10.2014
Reputacja:
2
Skąd: Kąpino
Imię: Damian
Auto: Passat b4 sedan
Silnik: 1.8T BAM
Ja do Hondy kupowałem jedne z tańszych zestawów na Allegro 
I o dziwo, okazało się że jest produkt made in germany - DACO.
Użytkownik - hayabuza_ .
Np. mój zestaw na tył : http://allegro.pl/tarcze-klocki-civic-iv...64369.html
Za tył i przód dałem bodajże 270zł wraz z przesyłką.
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Widząc Twój wpis miałem nadzieję,że przy swapie silnika coś Ci fachowcy ciekawego na ten temat powiedzieli .
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
Od siebie zaproponuję Textara - wkładam to ostatnio do swoich aut i naprawdę produkt wart polecenia przy normalnej cenie.
Przede wszystkim nie pylą tak bardzo jak ostatnio bywa z ATE.
Do tarcz nacinanych/nawiercanych wypada założyć klocki twarde, typowo pod takie tarcze, gdyż zwykłe klocki są przez te udogodnienia szybko zjadane,
a co za tym idzie zawalone syfem felgi...
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 763
Dołączył: 5.10.2014
Reputacja:
2
Skąd: Kąpino
Imię: Damian
Auto: Passat b4 sedan
Silnik: 1.8T BAM
(25.02.2018, 22:14:39)silver644 napisał(a): Widząc Twój wpis miałem nadzieję,że przy swapie silnika coś Ci fachowcy ciekawego na ten temat powiedzieli .
Ja Ci powiem tak. Swap swapem, bo wiadomo że na tym się nie oszczędza. Ale pytając się o ceny do Hondy w normalnych sklepach to ku#wica mnie brała.
I jak paczka do mnie przyszła, to stwierdziłem że w naszych sklepach te części kosztowałyby 100% więcej. Poza tym wszystko zależy jak jeździsz, ile masz koni, ile kilometrów robisz.
To był taki mój prywatny eksperyment z tymi częściami do Hondy. Będę mógł coś powiedzieć po jakimś czasie.
Dla ciekawostki powiem, że przeguby kupiłem znanych firm w naszych sklepach, bo to musi być wymienione raz i koniec. Tak samo rozrząd i pompa wody.
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Ja odnośnie tego Textara. Zachęciliście mnie do jego zakupu i chyba tak zrobię. A jakie klocki do tego, bo planuję wymianę tarcz i klocków z przodu?
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
Komplet Textar + Textar (klocki i tarcze) sprawuje się bardzo dobrze więc możesz i takie wziąć.
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Ok, a tak orientacyjnie to jak to cenowo wygląda?
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Ok, a jakie parametry powinny mieć tarcze i klocki, żebym kupił odpowiednie, pasujące do mojego Paska.(chodzi mi m.in o wymiary)?
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Zależy czy masz z przodu tarcze wentylowane czy lite oraz co masz z tyłu - tarcze czy bębny
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
(25.03.2018, 21:23:26)silver644 napisał(a): A macie jakąś wiedzę na temat klocków Zimmermann ? Co do klocków to nie wiem, ale tarcze mają bardzo dobre, no i ceny tez niestety spore.
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 356
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
14
Skąd: Toronto
Imię: Piotr
Auto: B4
Silnik: afn+
Bartek, wiem że wydatek nieco większy ale przy okazji wymiany tarcz i klocków wsadź tarcze 280. Różnica w hamowaniu pomiędzy 256 a 280 jest duża. Nie musisz szukać zestawu od G60. Zacisk pozostaje ten sam, jarzmo bierzesz od dowolnego auta z tarczami 280. Ja mam od Golfa III XX Jahre, Casper ma od B3 VR6. Do tego kupujesz tarcze 280 z rozstawem 4X100 z klockami i po sprawie.
Jedyne co musisz przemyśleć i sprawdzić to rozmiar felgi- 14 cali odpada. Mam standardowe alusy VW 15 cali i nie ma problemu.
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Cytat:
Ok, a jakie parametry powinny mieć tarcze i klocki, żebym kupił odpowiednie, pasujące do mojego Paska.(chodzi mi m.in o wymiary)?
Ronaldo więc tak :
Tarcza na przód pełna
TEXTAR - 92041703
Tarcza na przód wentylowana
TEXTAR - 92036803
Tarcza na tył
TEXTAR - 92041803
Klocki na przód do tarcz wentylowanych
TEXTAR - 2016801
Klocki przód do tarcz pełnych
TEXTAR - 2016804
Klocki na tył
TEXTAR - 2355401
Halfdan dzięki
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Z przodu tarcze lite, z tyłu bębny.
Dzięki za pomoc.
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 763
Dołączył: 5.10.2014
Reputacja:
2
Skąd: Kąpino
Imię: Damian
Auto: Passat b4 sedan
Silnik: 1.8T BAM
Ja bym brał albo TRW albo FEBI , z większym ukłonem ku FEBI (dobra cena, bo to tylko daily  )
Osobiście kiedyś się zraziłem do FERODO (klocki mi piszczały)
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Dibcio czy zrobiłeś procedurę docierania hamulców?
https://czesci24.pl/artykuly/docieranie-...lcowych,58
Tomek
Osobiście bralbym TRW lub FERODO - firm,które specjalizują się w tym temacie.
.Różnica w cenie pomiędzy wszystkimi nie jest duża ,a hamulców nie wymienia się często.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Z doświadczenia podpowiem, że na klockach TRW jest prze$-_&(_+ście ale trzeba się liczyć z utrata mięsa po około 3 sezonach.
Ja mam do kompletu tarcze brembo i nigdy nie zmienię zestawu. Tarcze nie wykazują nadmiernego zużycia.
Z drugiej strony patrząc, stówa wydana na klocki raz na trzy lata...koło c_+&$ lata
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
|