Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tarcze hamulcowe - jaki typ ?
#1
Mam w planach wymianę tarcz hamulcowych w moim dup*wozie .
W związku z tym chciałbym się spytać, czy macie jakąś wiedzę /doświadczenie w tym temacie  Wink 
Czy zakup tarcz wierconych ma sens czy bardziej jest to tzw.chwyt reklamowy ?
Dup*wóz jest ciężki i przydałyby się dobre hamulce.
Zastanawiam się nad wyrobami firm : Zimmermann lub EBC
Czytałem trochę w tym temacie i opinie są różne- niektórzy piszą, że tarcze Zimmermann Sport lubią pękać przy wierconych otworach smutny
Kolejne pytanie: jakie wybrać klocki do takich tarcz - twarde i będą  "zjadały" tarcze, czy lepiej standardowe ?.
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny Wink
Odpowiedz
#2
Powiem tyle, przy standardowym wykorzystywaniu auta nie opłaca się zakładać tarcz wierconych. 
Nie dość, że są droższe w eksploatacji (żywotność klocków jest o połowę mniejsza) to tak naprawdę nie odczujesz tego. Ja bym zakładał tarcze tylko wentylowane.

Co do firm - każda ma jakąś opinię, osobiście jeździłem na Brembo, Textarach i nawet najtańszych Mastersport - różnica między nimi tylko taka, 
że Brembo i Textary miały o metr krótszą drogę hamowania. Nie jestem pewny, czy EBC nie testowali kiedyś na tvn turbo...




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Ja do Hondy kupowałem jedne z tańszych zestawów na Allegro Wink
I o dziwo, okazało się że jest produkt made in germany - DACO.
Użytkownik - hayabuza_  .
Np. mój zestaw na tył :  http://allegro.pl/tarcze-klocki-civic-iv...64369.html
Za tył i przód dałem bodajże 270zł wraz z przesyłką.
Odpowiedz
#4
Widząc Twój wpis miałem nadzieję,że przy swapie silnika coś Ci fachowcy ciekawego na ten temat powiedzieli .Big Grin
Odpowiedz
#5
Od siebie zaproponuję Textara - wkładam to ostatnio do swoich aut i naprawdę produkt wart polecenia przy normalnej cenie. 
Przede wszystkim nie pylą tak bardzo jak ostatnio bywa z ATE.
Do tarcz nacinanych/nawiercanych wypada założyć klocki twarde, typowo pod takie tarcze, gdyż zwykłe klocki są przez te udogodnienia szybko zjadane,
 a co za tym idzie zawalone syfem felgi...




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#6
(25.02.2018, 22:14:39)silver644 napisał(a):  Widząc Twój wpis miałem nadzieję,że przy swapie silnika coś Ci fachowcy ciekawego na ten temat powiedzieli .Big Grin

Ja Ci powiem tak. Swap swapem, bo wiadomo że na tym się nie oszczędza. Ale pytając się o ceny do Hondy w normalnych sklepach to ku#wica mnie brała.  
I jak paczka do mnie przyszła, to stwierdziłem że w naszych sklepach te części kosztowałyby 100% więcej. Poza tym wszystko zależy jak jeździsz, ile masz koni, ile kilometrów robisz.
To był taki mój prywatny eksperyment z tymi częściami do Hondy. Będę mógł coś powiedzieć po jakimś czasie. 
Dla ciekawostki powiem, że przeguby kupiłem znanych firm w naszych sklepach, bo to musi być wymienione raz  i koniec. Tak samo rozrząd i pompa wody.
Odpowiedz
#7
Ja odnośnie tego Textara. Zachęciliście mnie do jego zakupu i chyba tak zrobię. A jakie klocki do tego, bo planuję wymianę tarcz i klocków z przodu?
Odpowiedz
#8
Komplet Textar + Textar (klocki i tarcze) sprawuje się bardzo dobrze więc możesz i takie wziąć.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#9
Ok, a tak orientacyjnie to jak to cenowo wygląda?
Odpowiedz
#10
Klocki - https://katalog.mroauto.pl/katalog/vw/pa...16/100030/
Tarcze - https://katalog.mroauto.pl/katalog/vw/pa...16/100032/

A macie jakąś wiedzę na temat klocków Zimmermann ?
Odpowiedz
#11
Ok, a jakie parametry powinny mieć tarcze i klocki, żebym kupił odpowiednie, pasujące do mojego Paska.(chodzi mi m.in o wymiary)?
Odpowiedz
#12
Zależy czy masz z przodu tarcze wentylowane czy lite oraz co masz z tyłu - tarcze czy bębny
Odpowiedz
#13
(25.03.2018, 21:23:26)silver644 napisał(a):  A macie jakąś wiedzę na temat klocków Zimmermann ?
Co do klocków to nie wiem, ale tarcze mają bardzo dobre, no i ceny tez niestety spore.




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#14
Bartek, wiem że wydatek nieco większy ale przy okazji wymiany tarcz i klocków wsadź tarcze 280. Różnica w hamowaniu pomiędzy 256 a 280 jest duża. Nie musisz szukać zestawu od G60. Zacisk pozostaje ten sam, jarzmo bierzesz od dowolnego auta z tarczami 280. Ja mam od Golfa III XX Jahre, Casper ma od B3 VR6. Do tego kupujesz tarcze 280 z rozstawem 4X100 z klockami i po sprawie.
Jedyne co musisz przemyśleć i sprawdzić to rozmiar felgi- 14 cali odpada. Mam standardowe alusy VW 15 cali i nie ma problemu.




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#15
Cytat:   
Ok, a jakie parametry powinny mieć tarcze i klocki, żebym kupił odpowiednie, pasujące do mojego Paska.(chodzi mi m.in o wymiary)?

Ronaldo więc tak :
Tarcza na przód pełna
TEXTAR - 92041703
Tarcza na przód wentylowana
TEXTAR - 92036803
Tarcza na tył
TEXTAR - 92041803

Klocki na przód do tarcz wentylowanych
TEXTAR - 2016801
Klocki przód do tarcz pełnych
TEXTAR - 2016804
Klocki na tył
TEXTAR - 2355401

Halfdan dzięki
Odpowiedz
#16
Z przodu tarcze lite, z tyłu bębny.

Dzięki za pomoc.
Odpowiedz
#17
Dzisiaj będę kupował zestawik na przód do Audi. 

Zastanawiam się nad tymi trzema:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-przo...29924.html
http://allegro.pl/ferodo-tarcze-klocki-p...57774.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-febi-prz...13277.html

Jak myślicie?




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#18
Ja bym brał albo TRW albo FEBI , z większym ukłonem ku FEBI (dobra cena, bo to tylko daily Wink )
Osobiście kiedyś się zraziłem do FERODO (klocki mi piszczały)
Odpowiedz
#19
Dibcio czy zrobiłeś procedurę docierania hamulców?
https://czesci24.pl/artykuly/docieranie-...lcowych,58

Tomek
Osobiście bralbym TRW lub FERODO - firm,które specjalizują się w tym temacie.
.Różnica w cenie pomiędzy wszystkimi nie jest duża ,a hamulców nie wymienia się często.
Odpowiedz
#20
Z doświadczenia podpowiem, że na klockach TRW jest prze$-_&(_+ście ale trzeba się liczyć z utrata mięsa po około 3 sezonach.
Ja mam do kompletu tarcze brembo i nigdy nie zmienię zestawu. Tarcze nie wykazują nadmiernego zużycia.
Z drugiej strony patrząc, stówa wydana na klocki raz na trzy lata...koło c_+&$ lata Smile




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości