Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[wszystkie] [B3 B4] Kolumna kierownicy
#1
Witajcie.
Jeśli temat jest w złym dziale to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego.
Mam pytanie odnośnie kolumny kierownicy: czy w B3 i B4 jest taka sama albo czy da się bez przeróbek przełożyć kolumnę z B4 do B3?
Jeśli mam obecnie w B3 kolumnę sztywną, to da się bez przeróbek założyć regulowaną (zakładając, że wszystkie potrzebne do przekładki elementy będę miał przygotowane) z B3 lub z B4? Ewentualnie czy np z Golfa 3 kolumna kierownicza też będzie pasować?
Moje pytanie bierze się stąd, że padła mi kostka stacyjki i jestem zmuszony zdemontować kolumnę aby to naprawić i pomyślałem sobie, że skoro już demontuję kolumnę to może od razu bym ją wymienił na regulowaną rozwiązując przy okazji problem z spasowaniem ramki licznika z obudową kolumny Smile
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł
Odpowiedz
#2
(5.04.2018, 18:07:56)PassatGT napisał(a):  Witajcie.
Jeśli temat jest w złym dziale to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego.
Mam pytanie odnośnie kolumny kierownicy: czy w B3 i B4 jest taka sama albo czy da się bez przeróbek przełożyć kolumnę z B4 do B3?
Jeśli mam obecnie w B3 kolumnę sztywną, to da się bez przeróbek założyć regulowaną (zakładając, że wszystkie potrzebne do przekładki elementy będę miał przygotowane) z B3 lub z B4? Ewentualnie czy np z Golfa 3 kolumna kierownicza też będzie pasować?
Moje pytanie bierze się stąd, że padła mi kostka stacyjki i jestem zmuszony zdemontować kolumnę aby to naprawić i pomyślałem sobie, że skoro już demontuję kolumnę to może od razu bym ją wymienił na regulowaną rozwiązując przy okazji problem z spasowaniem ramki licznika z obudową kolumny Smile
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł

Cześć Paweł,

Co do samej kolumny to głowy nie dam, czy pasuje z B4/Golfa 3. Ale na 100% nie podejdą Ci plastiki pod kierownicą, chyba że zmienisz na manetki z B4. Druga sprawa, nie musisz ściągać przecież całej kolumny do kostki stacyjki Smile Wystarczy rozebrać "górę" i wybić/ściągnąć tą tulejkę co trzyma stacyjkę
Odpowiedz
#3
Manetki z B4 już dawno mam na pokładzie i co za tym idzie problem ze spasowaniem ramki licznika Smile Musiałem takie manetki zastosować po montażu skórzanej 4 ramiennej multifunkcji z B5, bo manetki z B3 zahaczały o nią i dodatkowym problemem było to, że obudowa z B3 nie pasowała do taśmy kierownicy z B5.
Czyli nie ma pewności co do tego, że kolumna z B4 będzie pasowała do B3.

P.S. Tą redukcję kiedyś próbowałem ściągnąć i niestety nie udało się, trzyma się zaraza jak przyspawana Sad
Odpowiedz
#4
(5.04.2018, 21:39:37)PassatGT napisał(a):  Manetki z B4 już dawno mam na pokładzie i co za tym idzie problem ze spasowaniem ramki licznika Smile Musiałem takie manetki zastosować po montażu skórzanej 4 ramiennej multifunkcji z B5, bo manetki z B3 zahaczały o nią i dodatkowym problemem było to, że obudowa z B3 nie pasowała do taśmy kierownicy z B5.
Czyli nie ma pewności co do tego, że kolumna z B4 będzie pasowała do B3.

P.S. Tą redukcję kiedyś próbowałem ściągnąć i niestety nie udało się, trzyma się zaraza jak przyspawana Sad

Aaa, no to już rozumiem. Spróbuj tzw ściągaczkę załatwić, zaprzeć o kolumnę i kręcić
Odpowiedz
#5
Ja podgrzałem, to jest majster podgrzał palnikiem ten pierścień i po stuknięciu młoteczkiem puścił, może masz gdzieś w pobliżu warsztat, to było dosłownie 15 minut roboty cała wymiana.




Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Odpowiedz
#6
Trochę strach to grzać z uwagi na to, że w kolumnie są łożyska i tulejki tiflonowe więc lepiej by było tego nie przegrzać.
A tak poza tym to już mam wymienioną kostkę, wrzucę foty do właściwego tematu Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości