Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Wymiana filtra paliwa
#1
Witajcie. Wpisywałem w wyszukiwarkę, ale nie znalazłem. Zatem jest to albo tak proste, albo po prostu nie ma takiego wątku, ale do rzeczy.
Chcę wymienić filtr paliwa w moim Pasku. Wiem, że powinienem to zrobić jesienią, ale wyszło tak, że nie wymieniłem. Pytam Was, bo co roku jeżdżę do mechanika i on mi to robi a wydaje mi się, że można to zrobić samemu i zaoszczędzić parę złotych. Tylko trzeba wiedzieć jak i właśnie dlatego zwracam się do Was-bardziej doświadczonych-użytkowników.
Odpowiedz
#2
Kupujesz nowy filtr (może być filtron- działają bez zarzutu). Odkręcasz stary filtr i zakładasz nowy. Masz taki plastykowy dynks- ogrzewacz paliwa- trzeba wyciągnąć zawleczkę. do tego dwa wężyki- wejście i wyjście- dobrze je czymś zacisnąć przed odłączeniem, żeby do układu dostało się jak najmniej powietrza. Do nowego filtra wlewasz paliwa ile wejdzie i podłączasz wężyki. Paliwo w filtrze spowoduje, że mniej będziesz musiał kręcić zanim zaciągnie paliwo. Diesel nie ma dodatkowej pompy w zbiorniku, a paliwo jest zasysane przez podciśnienie więc im mniej powietrza, tym szybciej załapie.




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#3
Ja mam inny sposób - kupiłem sobie kiedyś tzw. ręczną pompkę ssącą, typowo do paliwa. Pompka ma w sobie "zaworek zwrotny", odpinam wszystkie węże, odkręcam filtr(od boku na mocowaniu jest śruba na wkrętak krzyżakowy), wyjmuję stary filtr, wkładam nowy w międzyczasie przekładając zawleczkę(wymieniam zaworek co drugą wymianę filtra).
Podpinam wąż zasilania ze zbiornika, wąż zasilania na pompę paliwa, wąż powrotu z pompy paliwa i na ostatni pozostały wolny króciec czyli powrót do zbiornika zakładam kawał węża z pompką i po prostu czekam aż paliwo zacznie z niej lecieć. Jak już paliwo poleci to szybkim impulsywnym ruchem zrzucam wąż od pompki i zakładam wąż powrotu do zbiornika. Sprawdzam dokręcenie opasek i odpalam auto, przez pierwsze 5-10 sekund może nie równo chodzić albo zgasnąć raz czy dwa, ze względu na powietrze w przewodach paliwowych oraz przelewowych.

Należy pamiętać, że plastikowy zaworek zwrotny/podgrzewacz na filtrze paliwa powinien być zamontowany strzałką w kierunku zbiornika paliwa.
Warto przy okazji obejrzeć wszystkie węże paliwowe oraz przelewowe pod kątem pęknięć itp.

Pompka o której wspomniałem: http://allegro.pl/reczna-pompka-pompa-pa...16781.html




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#4
No i super. Krótko i konkretnie. Serdeczne dzięki dla Was za cenne rady.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości