Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi AFN] Tryb awaryjny
#1
Hej, temat już trochę przerobiłem z Wami na SB, ale żeby było konkretniej założyłem temat i tu.
Auto klasycznie łapie laga przy około 120 km/h.

Co już zrobiłem - celem naprawy/weryfikacji usterki:
- wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe
- dolot (filtr powietrza + turbina) został rozebrany i zmontowany na nowo (w okolice IC jeszcze nie dotarłem)
- w miejsce N75 wleciał N18
- do gruchy podłączyłem strzykawkę 50 ml - sztanga chodzi ok, jedynie przy przytrzymaniu strzykawki trochę dłużej tłoczysko strzykawki nie wraca do samego końca (nieszczelność gruchy?)
- z układu podciśnienia został wypięty EGR - zdjęcie w załączniku, pozycja nr 2, ale nie mam wpiętego vacum, jest w ogóle w AFN?  Big Grin

Gdzie dalej szukać winowajcy laga?  Big Grin


Załączone pliki Miniatury
   




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#2
Sprawdź icka - wystarczy mała dziurka i będą się działy cuda z autem.
Przerabiałem to miesiąc temu u mnie.
Rozszczelnił się na łączeniu radiatora z plastikową obudową - najprawdopodobniej od wibracji i próby naprawy nic nie dały.
Musiałem wyłożyć 380 zł na nowy
Odpowiedz
#3
Dzięki za wskazówkę. Będzie chwila wolnego to przejrzę tamte okolice.

Do vacum nic nie ma iść? Tam chyba się tworzy podciśnienie? Ja mam to odcięte.




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#4
EGR masz wyjęty czy zaślepiony ?
Jeśli jeszcze jest,to sprawdź jeszcze klapkę gaszącą,którą właśnie steruje podciśnienie - jak się urwała lub zacina,to też będzie łapał laga ( za mały przelot powietrza)
https://www.youtube.com/watch?v=zl81aR-KQBI
Odpowiedz
#5
Na początek: jak dodasz gazu, to jaki masz kolor spalin?
Druga sprawa: podmiana N18 na N75 mimo wszystko, to pomysł doraźny. Zmień czujnik na właściwy.
Rozbierałeś turbinę? Przyczyną laga mogą być właśnie zapieczone skrzydełka turbiny. U mnie czyszczenie suszarki, to koszt 250 zeta.
Btw: do vacum idą dwa przewody podciśnienia, o ile pamiętam.




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#6
Dla mnie osobiście wyrzucenie/ zaślepienie EGR,to nic nie dająca głupota i mam na to dowody.
Tylko to nie jest ten temat.
Odpowiedz
#7
Bartku, nie mam klapy gaszącej.
EGR'owi odciąłem jedynie dopływ powietrza (jest zamontowany, w następnym tygodniu planuję jego fizyczne usunięcie), a sam zawór N18 wrzuciłem zamiast N75 (muszę tylko wtyczkę jakoś zabezpieczyć).
Różne mity krążą w ogół EGR'a, u mnie został odcięty z potrzeby chwili Big Grin

Tomku, jak patrzę w lusterko przy "pałowaniu" to są raczej szare (na pewno nie białe, ani nie czarne) - i nie ma ich za wiele.
Planuję wstawić zawór taki jak należy, podmiana miała na celu tylko test, ale N75 rozpadł mi się w rękach, więc N18 został w jego miejscu.
Nie rozbierałem turbiny - geometrię diagnozowałem podłączając strzykawkę - sztanga chodzi w pełnym zakresie bez przycięć.

No z tym vacum coś musi być na rzeczy, gdy tylko będę miał więcej czasu spróbuję się bardziej po silniku rozejrzeć.
Układ N75 powinien się łączyć z vacum poprzez króciec, który wychodzi od serwa?




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#8
N18 z N75 jest zamienny w 100% - to że kolor"czapki" ma inny nie ma znaczenia - jeździłem na obu - wszystko śmigało tak samo.

Zrób najprostszy test:

1. Masz przewód idący od vacuum do serwa - na nim znajduje się króciec - podepnij do niego zasilanie N75.
2. Ciśnienie atmosferyczne od N75 możesz zostawić bez wężyka lub zapiąć z puszki filtra powietrza - bez znaczenia jak to zrobisz.
3. Wyjście N75 zapnij na turbo.

Jak wtedy nadal nie jedzie to prawdopodobnie stoi turbo lub masz gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym - węże, intercooler itp.

Poza tym zajrzyj tu:

http://passat35i.pl/forum/showthread.php?tid=367

i tu:

http://passat35i.pl/forum/showthread.php?tid=194 (nie wiem jaką masz jeszcze instalację - w Passku B5 i A4 było 2 rodzaje dolotów co za tym idzie - raz mapsensor w rurze dolotu a raz w ECU) więc musisz pominąć na schemacie wężyk do ECU jak masz nowszy dolot.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#9
Czyli podłączyć tak jak jest na schemacie w załączniku w 1. poście?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#10
Tak, możesz ewentualnie pominąć zbiornik podciśnienia.
Patrząc na silnik od strony rozrządu pompę vacuum masz w AFN'ie za pompą wtryskową a pod filtrem paliwa.
[Obrazek: 1625554051.jpeg.dcb81ae8a5af6e3c572d05f7b500f1d9.jpeg]




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#11
Podłączyłem. Auto jakby trochę lepiej ciągnie, ale i tak wpada w awaryjny. W sobotę podłączam vaga i robię przegląd całego układu dolotowego - z grubsza wszystko ok, wszędzie sucho, ale co się stanie jak zajrzę głębiej tego nie wie nikt Smile
Raczej dwóch zaworów na raz N75 i N18 nie miałbym uszkodzonych.
Może to coś zmieni, ale jeszcze dopowiem, że lag jest na 4 i 5 biegu przy około 110, jak mam klimę włączoną to przy mniejszej prędkości.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#12
Daj loga z 11 grupy.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#13
Zrobiłem kilka sztuk, bo pierwszy raz to robiłem, mam nadzieję, że dobrze.
http://vaglogger.apphb.com/log/5b12e54dff760f7ae89b4884
http://vaglogger.apphb.com/log/5b12e5afff760f7ae89b4885
http://vaglogger.apphb.com/log/5b12e5b1ff760f7ae89b4887
http://vaglogger.apphb.com/log/5b12e5b0ff760f7ae89b4886

Układ dolotowy wg mnie jest cały, chociaż gruszka wydaje się być nieszczelna - strzykawka nie wraca do pierwotnego poziomu, nieznacznie, bo nieznacznie, ale to może być to. Może logi coś więcej powiedzą, bo mi nie mówią nic Big Grin

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#14
Przeczyściłem przepływkę oraz czujnik doładowania zmywaczem do hamulców, jest lepiej, bo auto na 3 biegu ciągnie do 4 tysięcy, ale nie zawsze niestety. Nawet zaraz po takim butowaniu potrafi wpaść w awaryjny przy normalnym rozpędzaniu auta nawet na 2. biegu.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości