Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnętrze Problem z ogrzewaniem
#1
Cześć. W jednym z moich postów pisałem o wolno nagrzewającym się silniku. To zapewne sterownice do oklejenia, jak pisaliście. 
Niestety teraz mam większy problem. Pomimo tego, że silnik wolno się nagrzewał to już przy 70 st.C miałem dość ciepły nawiew. Nie było gorąco, ale powietrze już leciało ciepłe. Od miesiąca przestało grzać. Nawet przy osiągnięciu temp. roboczej (89-90 st.C) leci ledwo letnie powietrze. Myślałem, że nagrzewnica poszła, bo kiedyś tak miałem w B3. Tam rurka była pęknięta i płyn często dolewałem, bo uciekał. Tym razem wydaje mi się, że jest inaczej. Dzisiaj sprawdzałem poziom płynu i jest niewiele poniżej od MAX. Uzupełniałem do MAX jakiś niecały miesiąc temu, żeby sprawdzić ile ubywa. Ubyło 1mm, góra 2 mm, czyli tak jak do tej pory. Kolega podpowiedział mi, że może być zabita nagrzewnica. Mówił coś o przedłużeniu węży od strony silnika i zasypanie sodą, a potem płukanie wodą z octem, o ile dobrze go zrozumiałem. Co myślicie o moim przypadku? Jak sobie z tym poradzić?
P.S. Inny kolega mówił, że powinno dać się wyciągnąć nagrzewnicę również od strony silnika, tylko, że on bazował na swoim doświadczeniu przy Golfie II  (odkręcał jakieś 3 śruby).Wątpię, żeby w Passku B4 to było takie łatwe. Z tych materiałów, które obejrzałem i przeczytałem wynika, że trzeba niezłą rozbiórkę wnętrza przeprowadzić.
Odpowiedz
#2
Nie wiadomo co było wlane poprzez poprzedniego właściciela,a zwykła woda wytwarza tzw.kamień kotłowy.
Kup najlepiej jakiś środek specjalnie do tego przeznaczony - tylko coś dobrego ,a nie najtańszego za parę złotych.

https://allegro.pl/kategoria/srodki-do-n...t-1-3-0110
Jeśli układ jest zakamieniony , to od razu powinien rozruszać termostat.

Nie wiem,tzn nigdy nie zgłębiałem tematu jak uszczelki i aluminium reagują z sodą lub octem.
Po płukaniu środkiem do czyszczenia chłodnic zalej układ wodą demineralizowaną i przepłucz ponownie układ,a następnie dopiero zalej układ świeżym płynem do chłodnic.
Nawet po naprawie układu chłodzenia (np.wymiana termostatu lub pompy wody) powinno się wlać wodę demineralizowaną,a nie ZWYKŁĄ KRANÓWKĘ w celu weryfikacji ewentualnych wycieków,chyba,że jesteś pewny na 100% swojej pracy - wtedy wlewasz od razu płyn do chłodnic.
Natomiast jeśli chodzi o wymianę nagrzewnicy , to powiedz koledze,że od strony komory silnika jest tylko dostęp do węży od nagrzewnicy,które przechodzą przez ścianę grodziową i 2 ,śruby mocujące kombajn wentylacji.
Jeśli to nie pomoże czeka Cię trochę pracy

http://passat35i.pl/forum/showthread.php?tid=1188
Odpowiedz
#3
Dzięki za podpowiedź. Nie wiedziałem, że są środki nawet do takich rzeczy.
Odpowiedz
#4
Cieszę się,że mogłem pomóc Big Grin
P.S
Napisz czy pomogło płukanie i jakiego specyfiku użyłeś.
Odpowiedz
#5
I co zdziałałeś coś ?
Odpowiedz
#6
Jeszcze się za to nie wziąłem. Czekam, aż hala w pracy będzie wolna, bo u siebie nie mam warunków do tego. 
Dam znać, gdy coś zdziałam.
Odpowiedz
#7
Stawiam na nagrzewnicę, bo płynu dolewam co jakieś 2 tygodnie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości