Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[2.8 VR6 AAA] odczyt pinu immobiliser-a
#1
Sad 
Witam.

Zwracam się do Was drodzy forumowicze z prośbą o pomoc w wydobyciu z paszczurka pinu immobiliser-a.

Posiadane auto:
Passat B3 z silnikiem AAA ale z B4-ki. [1 kluczyk z dobrym grotem + 1 kluczyk z dopisanym transponderem PCF791]
Obecnie jeden kluczyk siedzi w cewce immobiliser-a a drugi w stacyjce smutny.

Posiadane narzędzia:
Viaken KKL USB oraz VAG K+CAN Commander 3.6 (laptop bez RS232 z Windows-em XP).

Problem:
Za pomocą programu VAG K+CAN Commander 3.6 nie mogę odczytać pinu immobiliser-a, a dodam że robiłem to już w Polo 9N bez większych problemów.

Docelowy efekt:
Zaprogramowanie a w zasadzie dopisanie do auta 2 lub 3 kluczyków z transponderem (dla odmiany w środku kluczyka tease)

Historia (dodatkowy opis jakby się komuś chciało czytać):
Kupiłem autko po swap-ie (Passat B3 w wersji Wolfsburg Edition / Edition One [2.0 16v] po swapie na silnik 2.8 VR6), oczywiście z poukrywanymi fajnymi niespodziankami jak, między innymi, wisząca koło przekaźników cewka z wsadzonym kluczykiem z dawcy. Wpadłem więc na pomysł że zrobię to jak być powinno ale mam problem z odczytaniem nieszczęsnego pinu.

Z tego co znalazłem w internetach to podobno są problemy z komunikacją z tym sterownikiem, ale nadal nie wiem czy wystarczy kupić np VAG Tacho czy trzeba czytać EEPROM bezpośrednio ze scalaka. Dodatkowo nie jestem pewien czy w złączu diagnostycznym prócz zasilania (2 przewody) powinien być jeszcze jeden (linia K i tylko tyle w moim aucie jest wyprowadzone) czy może jednak dwa przewody. (Co do złącza to VCDS czy tam VAGtool działa poprawnie).

Od biedy jeszcze myślałem o mikrokontrolerze z czytnikiem RFID 125 kHz i próbie skopiowania transpondera (wiem trochę przekombinowane ale taka awaryjna opcja wpadła mi do głowy).

PS. To mój pierwszy post i jeżeli zrobiłem coś źle pomimo przeczytania regulaminu to momentalnie wszystko poprawię jeśli będzie trzeba.
Odpowiedz
#2
Od początku Smile Siema, Witamy na forum.

Co do immo - w tych samochodach VAG Tacho, czy VCDSa możesz schować do szuflady - za dużo prócz odczytu błędów nimi nie zrobisz - polo 9n jest już nowej generacji, gdzie wykonasz praktycznie wszystko z kompa.Pozostaje Ci tylko a) dostosowanie komputera pod immo z auta, b) wywalenie immobilizera. Wszystko zrobisz tylko czytając eeprom przez programator.

W tych autach wystarczy zasilanie + linia K (teoretycznie powinna być również L)




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Ok, dzięki wielkie za porządną konkretną informację Big Grin , teraz już przynajmniej nie będę błądził po internecie w poszukiwaniu informacji które nie do końca są pewne. No nic spróbuję jeszcze może uda mi się sklonować transponder. Jeszcze raz wielkie dzięki!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości