Witam.
Zwracam się do Was drodzy forumowicze z prośbą o pomoc w wydobyciu z paszczurka pinu immobiliser-a.
Posiadane auto:
Passat B3 z silnikiem AAA ale z B4-ki. [1 kluczyk z dobrym grotem + 1 kluczyk z dopisanym transponderem PCF791]
Obecnie jeden kluczyk siedzi w cewce immobiliser-a a drugi w stacyjce
.
Posiadane narzędzia:
Viaken KKL USB oraz VAG K+CAN Commander 3.6 (laptop bez RS232 z Windows-em XP).
Problem:
Za pomocą programu VAG K+CAN Commander 3.6 nie mogę odczytać pinu immobiliser-a, a dodam że robiłem to już w Polo 9N bez większych problemów.
Docelowy efekt:
Zaprogramowanie a w zasadzie dopisanie do auta 2 lub 3 kluczyków z transponderem (dla odmiany w środku kluczyka
)
Historia (dodatkowy opis jakby się komuś chciało czytać):
Kupiłem autko po swap-ie (Passat B3 w wersji Wolfsburg Edition / Edition One [2.0 16v] po swapie na silnik 2.8 VR6), oczywiście z poukrywanymi fajnymi niespodziankami jak, między innymi, wisząca koło przekaźników cewka z wsadzonym kluczykiem z dawcy. Wpadłem więc na pomysł że zrobię to jak być powinno ale mam problem z odczytaniem nieszczęsnego pinu.
Z tego co znalazłem w internetach to podobno są problemy z komunikacją z tym sterownikiem, ale nadal nie wiem czy wystarczy kupić np VAG Tacho czy trzeba czytać EEPROM bezpośrednio ze scalaka. Dodatkowo nie jestem pewien czy w złączu diagnostycznym prócz zasilania (2 przewody) powinien być jeszcze jeden (linia K i tylko tyle w moim aucie jest wyprowadzone) czy może jednak dwa przewody. (Co do złącza to VCDS czy tam VAGtool działa poprawnie).
Od biedy jeszcze myślałem o mikrokontrolerze z czytnikiem RFID 125 kHz i próbie skopiowania transpondera (wiem trochę przekombinowane ale taka awaryjna opcja wpadła mi do głowy).
PS. To mój pierwszy post i jeżeli zrobiłem coś źle pomimo przeczytania regulaminu to momentalnie wszystko poprawię jeśli będzie trzeba.
Zwracam się do Was drodzy forumowicze z prośbą o pomoc w wydobyciu z paszczurka pinu immobiliser-a.
Posiadane auto:
Passat B3 z silnikiem AAA ale z B4-ki. [1 kluczyk z dobrym grotem + 1 kluczyk z dopisanym transponderem PCF791]
Obecnie jeden kluczyk siedzi w cewce immobiliser-a a drugi w stacyjce

Posiadane narzędzia:
Viaken KKL USB oraz VAG K+CAN Commander 3.6 (laptop bez RS232 z Windows-em XP).
Problem:
Za pomocą programu VAG K+CAN Commander 3.6 nie mogę odczytać pinu immobiliser-a, a dodam że robiłem to już w Polo 9N bez większych problemów.
Docelowy efekt:
Zaprogramowanie a w zasadzie dopisanie do auta 2 lub 3 kluczyków z transponderem (dla odmiany w środku kluczyka

Historia (dodatkowy opis jakby się komuś chciało czytać):
Kupiłem autko po swap-ie (Passat B3 w wersji Wolfsburg Edition / Edition One [2.0 16v] po swapie na silnik 2.8 VR6), oczywiście z poukrywanymi fajnymi niespodziankami jak, między innymi, wisząca koło przekaźników cewka z wsadzonym kluczykiem z dawcy. Wpadłem więc na pomysł że zrobię to jak być powinno ale mam problem z odczytaniem nieszczęsnego pinu.
Z tego co znalazłem w internetach to podobno są problemy z komunikacją z tym sterownikiem, ale nadal nie wiem czy wystarczy kupić np VAG Tacho czy trzeba czytać EEPROM bezpośrednio ze scalaka. Dodatkowo nie jestem pewien czy w złączu diagnostycznym prócz zasilania (2 przewody) powinien być jeszcze jeden (linia K i tylko tyle w moim aucie jest wyprowadzone) czy może jednak dwa przewody. (Co do złącza to VCDS czy tam VAGtool działa poprawnie).
Od biedy jeszcze myślałem o mikrokontrolerze z czytnikiem RFID 125 kHz i próbie skopiowania transpondera (wiem trochę przekombinowane ale taka awaryjna opcja wpadła mi do głowy).
PS. To mój pierwszy post i jeżeli zrobiłem coś źle pomimo przeczytania regulaminu to momentalnie wszystko poprawię jeśli będzie trzeba.