Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rolka napinacza
#1
Od niedawna zauważyłem, że po odpaleniu auta rolka napinacza paska klinowego jakby lekko się przycinała. Patrząc pod maskę mam wrażenie, że co 1-2 sek. zwalnia i popiskuje. Po dłuższej jezdzie problem ustaje, ale nie zawsze. Dlatego chcę Was zapytać czy na to jest jakiś sposób, a jeśli trzeba ją wymienić to powiedzcie jaką kupić i jak to zrobić. Z góry dzięki.
Odpowiedz
#2
(30.12.2019, 19:33:38)Ronaldo09 napisał(a):  Od niedawna zauważyłem, że po odpaleniu auta rolka napinacza paska klinowego jakby lekko się przycinała. Patrząc pod maskę mam wrażenie, że co 1-2 sek. zwalnia i popiskuje. Po dłuższej jezdzie problem ustaje, ale nie zawsze. Dlatego chcę Was zapytać czy na to jest jakiś sposób, a jeśli trzeba ją wymienić to powiedzcie jaką kupić i jak to zrobić. Z góry dzięki.

Nie musi być wina rolki proponuje zdjąć pasek i posprawdzać wszystko
Rolkę napinacza bardzo prosto zmienić odkręcasz tą śrubę co napinasz i zmieniasz. 
Może wina jest w kole pasowym bądź sprzegiełko alternatora...
Odpowiedz
#3
Wydaje mi się że to rolka bo po odpaleniu silnika i podniesieniu maski koło pasowe wygląda w porządku, reszta też, ale rolka z mocowaniem na którym się trzyma drga (nie stoi w miejscu) i popiskuje.
P.S. Żeby ją wymienić to trzeba najpierw zdjąć pasek, czy wystarczy odkręcić? (to chyba chodzi o tą śrubę po lewej stronie, tak?)
Odpowiedz
#4
(4.01.2020, 18:21:05)Ronaldo09 napisał(a):  Wydaje mi się że to rolka bo po odpaleniu silnika i podniesieniu maski koło pasowe wygląda w porządku, reszta też, ale rolka z mocowaniem na którym się trzyma drga (nie stoi w miejscu) i popiskuje.
P.S. Żeby ją wymienić to trzeba najpierw zdjąć pasek, czy wystarczy odkręcić? (to chyba chodzi o tą śrubę po lewej stronie, tak?)

Jeśli będzie padnięte sprzęgiełko alternatora też będzie napinacz drgał i w 99% przypadkach nie jest temu winny napinacz nie rolka napinacza.
Tak zdejmujesz pasek potem odkręcasz tą śrubę na napinaczu. Pasek zdejmujesz tą rolką na napinaczu i tylko z nią walczysz
Odpowiedz
#5
Dokładnie , najczęściej pada napinacz paska wielorowkowego.
Bo w naszych paskach nie było w standardzie kółka alternatora ze sprzęgiełkiem. To było dopiero chyba od golfa IV w górę.
Jak ja np. nie miałem kółka ze sprzęgiełkiem, to pasek wielorowkowy zawsze lekko podskakiwał, nawet jak zmieniłem napinacz.
Jak wymieniłem na kółko ze sprzęgiełkiem to pasek chodził bez żadnych drgań.
U naszego kolegi Suvwa , jak miał do wymiany napinacz to mu tak piszczało że szok.
Odpowiedz
#6
Ja miałem takie koło ze sprzęgiełkiem w standardzie. Pierwsze skończyło się w 2008. Nowe od tego czasu pracuje po dziś dzień
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości