Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Szarpie na zimnym silniku
#1
Problem pojawia się co roku kiedy nadchodzą chłodne dni i tylko w momencie kiedy silnik jest zimny.

Nie ma znaczenia czy ruszam spod świateł i jadę prosto, czy ruszając skręcam, zawsze z jedynki czuję lekkie szarpnięcia jakby silnika. Odczucie jest takie jakby koła lekko zabuksowały. I po chwili jest już spokojnie. Na następnych biegach nie ma tego zjawiska. Dziwna sprawa bo wiosną i latem nie ma tego problemu. Zauważyłem to dopiero w zeszłym roku. W tym roku już mnie to zaniepokoiło. Trzeba delikatnie puszczać sprzęgło aby nie było tych szarpnięć. W czym tkwi przyczyna? No i czy jest to coś czym należy się martwić?
Odpowiedz
#2
Wszystko wynika na to, że nastawnik pompy wtryskowej domaga się czyszczenia. Niestety nie zrobisz tego samemu - no chyba, że znasz się na pompach Wink Ja mimo wszystko bałbym się za to brać bo można zrobić tyle, że pompa poleci nie do auta a na złom.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#3
Też się zastanawiałem nad tym nastawnikiem. Tylko mała uwaga Mateusz - silnik prawidłowo trzyma obroty. Nic nie faluje i nie skacze. Pod tym względem wszystko jest w porządku.
Odpowiedz
#4
Zdarza się tak, że są obydwa objawy - szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów ale tez mogą wystąpić pojedyncze efekty - szarpanie podczas jazdy.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#5
OK. To czy można to zdiagnozować na VAG-COM-ie?
Odpowiedz
#6
Pomału! Idea
Pamiętam ze spota w Grodkowie, że Corvin miał błąd G81 (czujnik temperatury paliwa) i to jest powodem niedomagań, tak uważam.
Czujnik znajduje się pod obudową pompy wtryskowej.
Masz tutaj klinąć i zapoznać się z tematem. upup




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#7
Niestety nie Maćku. W swojej mućce po zakupie miałem błąd czujnika temperatury paliwa - właśnie tego pod deklem. Objawów podczas jazdy żadnych nie miałem. Jedyne co wariowało to temperatura paliwa a za nią kąt wtrysku. Wymieniłem, auto nadal jeździ tak samo jak przed wymianą a kąt i temperatura paliwa się uspokoiły.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#8
Możliwe, ale trzeba pozbyć się wszelkich błędów w pompie, a ten jest zdiagnozowany.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#9
99% to będzie nastawnik, to samo miał znajomy w swoim Passacie B4 1Z tyle że występowało bez względu na porę roku i objawiało się głównie podczas jazdy z niską prędkością na wysokim biegu. Po wyczyszczeniu nastawnika spokój. Można to zrobić samemu, nie jest to aż tak trudne a na necie są dobre tutoriale do tego, gorzej jednak z wyregulowaniem nastawnika.
Odpowiedz
#10
Cytat: objawiało się głównie podczas jazdy z niską prędkością na wysokim biegu
ale u Corvina:
Cytat:I po chwili jest już spokojnie. Na następnych biegach nie ma tego zjawiska.

Trzymajmy się zagadnienia bardziej dokładnie i nie wnośmy dodatkowych zmiennych środowiskowych Big Grin




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
Co nie zmienia faktu, że za szarpanie w 99% odpowiada spierdzielony lub zasyfiony nastawnik Smile
Odpowiedz
#12
Skoro błąd czujnika jest to warto go niedużym kosztem wyleczyć Wink Poniżej podaję numery części potrzebnych do wyleczenia kompa z błędu:

2 464 509 015 - czujnik temperatury paliwa

1 461 015 303 - uszczelka górnego dekla pompy wtryskowej

Zabieg ten można śmiało przeprowadzić w domowym warsztacie - nic się nie rozreguluje.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#13
Dzięki Panowie za porady. W pierwszej kolejności dokonam wymiany czujnika temperatury paliwa wraz z uszczelką. Mateusz dzięki za numerki. Jutro pójdzie mail do ASO. Jeśli tam tego nie będą mieli, to zdobędę części inną drogą. Przeczytałem tutorial załączony przez Maćka. Nie wydaje się to trudny zabieg.

Poczekam do końca miesiąca na wypłatę i będę działał.

W ostateczności mam możliwość wymiany całej pompy z silnika, którego oferta sprzedaży tutaj istnieje.
Odpowiedz
#14
Dzisiaj poszły maile do mojego ASO w Opolu. Oto jak przedstawia się wartość poszczególnych elementów:

Czujnik temperatury paliwa - 120,33 zł brutto, czas realizacji zamówienia
1-2 dni roboczych

Uszczelka górnej pokrywy pompy wtryskowej - 22,05 zł brutto - jest na
naszym magazynie.

Po!@#$by!

W międzyczasie podzwoniłem do kilku sklepów i ceny są rażąco niższe, bo kształtują się w granicach 60 pln za powyższy komplet.
Wnioski nasuwają się same.
Odpowiedz
#15
Tylko że może być tak jak przy czujniku temperatury płynu, można kupić i za 20 zł a można w ASO za ponad 100 zł. Nie wspominam o jakości i świętym spokoju bo to chyba oczywiste.




Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Odpowiedz
#16
Kupisz zamiennik czujnika i będziesz się wściekał że jest lipa, bo tyle one są warte Tongue
Odpowiedz
#17
Akurat w tym przypadku zamiennikiem jest tylko i wyłącznie Bosch a w ASO co sprzedają? Boscha w opakowaniu VW z ceną 3x większą. Starczy tego Offtopa bo temat nie dotyczy co kupić a co nie Wink na zdrowie




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#18
Daj znać czy czujnik dał efekt. Z nastawnikami bawiłem się w dwóch autach, Caddym - faktycznie zasyfiony ale jego dotelepałem do prawie 800tys, przerabiałem tam wszystko ale matko, te silniki są nie do zarżnięcia. No i w pasku (poprzedni silnik) ale tam problem się pojawił po zmianie mapy i potrzebna była korekta.




[Obrazek: 9ed890333c037e60.jpg]
Odpowiedz
#19
Dzisiaj rano odkręciłem plastikową górną osłonę silnika i oblookałem mocowania górnego dekla pompy. Są tam 3 śruby na gwiazdki i 2 na imbusa. Czy to oznacza, że coś tam było wcześniej kombinowane? Sama pompa nie wygląda na źle spasowaną czy jakoś specjalnie brudną od zacieków.
Odpowiedz
#20
Ktoś tam już był przed Tobą Tongue Z tego co ja pamiętam to powinny być same torxy i jedna dziwna śruba z trójkątnym łbem, albo imbusy + te dziwadło.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości