Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wasze żarówki
#1
To lecimy: jakie macie założone w Passku żarówki?
Wiadomo, że te lampy słabo świecą, więc co macie pozakładane za żarówki,
a może ksenony..?
Odpowiedz
#2
My xenon i powiedzmy ze jest OK ,ale uważam że nadal słabo Wink
Odpowiedz
#3
(25.11.2014, 0:42:25)macko76 napisał(a):  To lecimy jakie macie założone w passku żarówki.
Wiadomo że te lampy słabo świecą więc co macie pozakładane za żarówki,
a może ksenony.

Widzę, że kolejna osoba powtarza tą obiegową opinię w większości nie popartą żadnymi faktami. Jeśli chodzi o reflektory Passata to jak na przełom lat 80/90 konstrukcyjnie są one naprawdę dobre i świecą bardzo przyzwoicie. Wszystko oczywiście zależy od ich stanu tj. klosza a szczególnie odbłyśnika. Niebanalne znaczenie ma również ustawienie reflektora.

Ja u siebie mam założone standardowe żarówki Philipsa. Nie mam zamontowanych żadnych przekaźników. Reflektory mam ori Hella w całkiem niezłym stanie. Są ustawione niemal perfekcyjnie i na pewno nie świecą słabo. Obiektywnie mogę tylko stwierdzić, że w porównaniu do nowszych konstrukcji brakuje im mocniejszego doświetlenia poboczy, szczególnie lewej strony. Teraz projektuje się reflektory o większym kącie świecenia, który dochodzi obecnie prawie do 180 st. i może stąd bierze się ta opinia o słabych światłach.
Odpowiedz
#4
Ja mam u siebie założone żarówki Osram Silverstar (kupiłem po 5 zł / szt. w Realu), dołożone przekaźniki, odbłyśniki w niezłym stanie, reflektory ustawione na stacji diagnostycznej i nie narzekam na światła. Również uważam, że jak na auto z tamtych lat to światła sprawują się bardzo dobrze.
Odpowiedz
#5
Tak jak mówią przedmówcy, najważniejszą sprawą jest sprawny odbłyśnik i czysty klosz.
W moich lampach obie rzeczy były mierne i mimo przekaźników oraz dobrych żarówek nie było dobrze.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#6
Ja mam światła ori Hella z odbłyśnikiem i kloszem w bdb stanie, do tego żarówki Philips Night Breaker +30% i oczywiście przekaźniki. Lampy ustawiałem sobie sam, a po przejściu badania technicznego diagnosta stwierdził, że jeszcze nie widział auta, które miałoby tak idealnie ustawione światła.

Początkowo po założeniu wszystkiego światła świeciły bardzo dobrze, teraz się chyba kable trochę powypalały, bo nie świecą tak dobrze jak na początku, ale cały czas dają rade. Chodź przyznaje, że Scenic, którego posiada mama jest już nowszej konstrukcji i tam światła świecą lepiej - chodź nie w każdej sytuacji.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#7
Mi kolosalnie sprawę poprawiły przekaźniki, uważam że światła mam teraz przyzwoite. Żarówki hella i lampy ori też hella.




Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Odpowiedz
#8
Moje lampy świecą jak świeczki, a są ori i nie zajechane.
Odpowiedz
#9
Macko76 zmierz sobie volty na żarówkach to wtedy będzie wszystko jasne Tongue
Odpowiedz
#10
PassatGT dziś mierzyłem to u mnie wychodzi na żarówce 12,34 a na aku 14,50
to dobrze czy nie
Odpowiedz
#11
ponad 2V spadku - trochę kibel. Masz przekaźniki ?
Odpowiedz
#12
Sama instalacja wewnątrz lamp, również może wpływać ujemnie na świecenie. Skorodowane i przegrzane złącza i przewody "volty" poniosą, ale z "amperkami" już jest kłopot i już się to odbija na sile światła.
Pomiar prądu pracy żarówki da pełen obraz sytuacji.
Rozrusznik nie wystartuje, gdy podamy mu napięcie kabelkiem z czujnika temperatury Smile Idea




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#13
Nie mam instalacji ori Sad
Odpowiedz
#14
Maciek, przecież mierząc volty na żarówce robisz pomiar pod obciążeniem i wtedy ładnie widać, czy volty są takie jak należy czy jest lipa Smile
Odpowiedz
#15
Wiem, a mimo to nie wpadam w skrajność. U=IxR nie do końca "działa" w tym wypadku, ale słabe kabelki i ich końcówki mają udział w problemie Maćka.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#16
Panowie (zieloni też) niech mnie ktoś poprawi co widnieje na żarówce moc w Watach jak pamiętam i chyba napięcie jakie ma być na żarówce V prawda czy mnie żle uczyli w szkole w moim zawodzie ? Jak doczytacie jaka tam jest wartość to będzie wiadomo dlaczego jeżeli stosujemy wyższe napięcie niż jest tam napisane żarówka szybciej się przepala Smile To że jaśniej świeci to wynika iż wyższe napięcie podane na odbiornik (żarówka) rośnie też natężenie prądu A czyli ze wzoru P=U*I wyliczycie sobie ile moc odbiornika (żarówki) wzrosła .Tym oto miłym akcentem wyjaśniłem wam koledzy.
Pozdrawiam .
P - moc wyrażona w tym wypadku w watach
U - napięcie zmierzone w V woltach
I - Natężenie prądu w A amperach
Odpowiedz
#17
macko, weź kawałek przewodu i z plusa akumulatora daj na żarówkę-jak wizualnie poprawi się światło to montujesz przekaźniki i odczujesz wyraźną poprawę.





(29.11.2014, 16:41:18)Maciek napisał(a):  Rozrusznik nie wystartuje, gdy podamy mu napięcie kabelkiem z czujnika temperatury Smile Idea
Wystartuje bez problemów, przetestowane wielokrotnie Big Grin




Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Odpowiedz
#18
Mi nie chciało, ale to już inny temat Smile kończę ot




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#19
Najlepiej było by porównać z innym passkiem bo może mi się tylko zdaję że są słabe te światła.
To napięcie mierzyłem na włączonych lampach, a auto było na chodzie.
The_Saint spróbuję wieczorem z tym kabelkiem. Idea
Odpowiedz
#20
U mnie to była kolosalna różnica a późniejszy pomiar miernikiem mnie rozbawił Big Grin




Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
B3 1990 2E
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości