Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[wszystkie] Czujniki ABS
#1
Jak sprawdzić czujniki ABS bez podpinania do komputera?

Pytam, bo świeci mi się kontrolka, a drażni mnie to, że jest w aucie jakaś niesprawność.

Proszę o dokładne wytłumaczenie gdzie szukać tych czujników i za pomocą czego sprawdzić.
Odpowiedz
#2
Czujniki (same w sobie) są przy kołach.
Do pomiaru jest potrzebny omomierz.
Ady zmierzyć:
a) przednie - należy rozpiąć instalację na ścianie grodziowej w pobliżu kielichów amortyzatorów
b) tylne - należy rozpiąć instalację pod tylną kanapą
Wartość poprawna to ok 1,1kOhma.

[Obrazek: Zdj1190cie0056_zpsdaa44af0.jpg]

To łącze instalacji dla prawego przodu, szukaj identycznych w opisanych miejscach.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#3
Kostki od czujników ABS tylnych znajdują się pod tylną kanapą, otwierasz ją i widzisz coś takiego
[Obrazek: d504993ce8e80b96med.jpg]

Schylasz głowę ku dołowi i oczom Twym ukazuje się... ta oto kostka z prawej strony samochodu i z lewej jest identyczna. Są one wciśnięte w zaczp plastikowy. Jednego panca z jednej od spodu, a drugiego z drugiej i pewnym, delikatnym ruchem wysuwasz ją do góry z tego mocowania. Potem łapiesz dwa odstające ,,dźinksy'' ściskasz je i rozdzielasz kostki
[Obrazek: 3c65f8b4bf470768med.jpg]

A interesuje nas ta... tzw. żeńska której kabel ,,znika'' w podłodze pod kanapą
[Obrazek: 35d90e5878980ac5med.jpg]

Następnie gdy mamy ją na wierzchu, łapiemy do ręki miernik uniwersalny (ja mam taki za 7zł ze sklepu elektronicznego) ustawiamy pokrętło na 2000 Ohm i wkładamy końcówki tego miernika do właśnie tej (Żeńskiej) kostki, najlepiej od tyłu Smile bo od przodu możemy za bardzo rozgiąć piny
[Obrazek: f47ed080d8937d06med.jpg]

Wynik powinien oscylować w okolicy 1kOhma czyli jakiś +/- 1000 Ohm
[Obrazek: cfdc945b36455a65med.jpg]

Operację powtarzasz z drugiej strony, zapinasz kostki, zamykasz kanapę. To tyle jeśli chodzi o tył.

Z przodu zaś nie mam w komorze takich kostek przy ścianie grodziowej zaraz obok kielicha jak kolega wyżej, u mnie najwygodniej jest zdjąć koło no chyba, że dysponujesz podnośnikiem, ja nie mam Smile z przodu wygląda to tak
[Obrazek: ebe391da18db4125med.jpg]

Najlepiej jest oczyścić i wydmuchać kostki przed ich wyjęciem.
Kiedy kostki masz już czyste dosuwasz ją mocno do czujnika, naciskasz paluchem tego ,,dźinksa'' i nie za mocnym ruchem delikatnie ruszając na boki wyjmujesz kostkę, i znów miernik do ręki i mierzenie, ale w tym przypadku mierzysz wpinając się bezpośrednio w czujnik, chyba, że masz tak jak kolega wyżej wtedy mierzysz wpinając się w kostkę w komorze silnika dance
[Obrazek: 522fe8e3f9a765d9med.jpg]




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#4
Jak widać są dwa typy instalacji, zobacz który dotyczy Ciebie i jazda z miernikiem w ręce...upup




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#5
Dwa typy złącz - tylko w przypadku tylnych czujników - okrągłe wtyczki i kwadratowe. Pasują zamiennie (jeśli zmienisz wtyczkę - dolutowanie ze wtyczki starego czujnika - nie polecam, lepiej dorzucić te kilkanaście złotych i kupić właściwy).

Z przodu jest jeden rodzaj czujników.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#6
Auto podpięte pod komputer. Nie wykazał żadnych błędów oprócz jednego - zwarcie do masy. Gdzieś, coś... nie wiadomo. Sprawdziłem wszystkie wtyki do czujników, do pompy ABS, pod tylną kanapą, bezpieczniki, koronki kół przednich (koło czujników). Z tyłu nie sprawdzałem - za zimno. Wszystko sprawne, nie zabrudzone. Wyciągnąłem nawet kostkę z deski rozdzielczej z tymi kontrolkami od ABS-u i poduszek. I wszystko ok. Przetestowałem czy rzeczywiście ABS nie działa. No nie działa. Kontrolka nadal się świeci. Jakieś sugestie?
Odpowiedz
#7
Kod błędu najlepiej zapodaj. Wszystkie czujniki mają jednakową rezystancję? (1.1kOhm) Wczoraj coś wspomniałeś, że jeden ma inną...




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#8
To jaki jest stan rzeczy obecnie (czujniki)?




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#9
Stan rzeczy jest taki, że na wtorek umówiłem się ze znajomym i będziemy szukać przyczyny. Auto ponownie podłączymy pod kompa i będziemy szukać po sznurku do kłębka.
Odpowiedz
#10
A sprawdziłeś samą instalację od sterownika do czujników, ale po wypięciu czujników i sterownika - pod kątem przywarć, przerw?




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
Sprawa sie wyjasnila. Winowajca byl przekaznik nr 78 ukryty za plyta z bezpiecznikami i przekaznikami. Dodatkowo jest tam rowniez bezpiecznik 30 A rowniez odpowiedzialny za dzialanie ukladu ABS.
Odpowiedz
#12
Heh, kurde, rozmawialiśmy że tam z tyłu jest jeszcze jakiś bezpiecznik, a przekaźnik wpadłby w oko sam przy okazji...
Ważne że działa upup




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#13
W pierwszej kolejności sprawdziliśmy próbnikiem napięcie na kostce do pompy ABS-u. Okazało się, że nie ma napięcia. Zerknęliśmy na schemat i oprócz bezpiecznika nr 4 (od lewej) odpowiedzialnego za ABS, wycieraczkę tylną i spryski tylne, znaleźliśmy dodatkowy przekaźnik oraz jeszcze jeden bezpiecznik 30A. Z tego co mi mówił kumpel przekaźnik jest z zabezpieczeniem diodowym blink. Na schemacie nie było oznaczenia (nr) tego przekaźnika więc metodą prób i błędów wyciągnęliśmy pierwszy lepszy o nr 78. Okazało się, że to było to. Sprawdziliśmy przekaźnik. Przetestowaliśmy próbnikiem układ ABS-u bez przekaźnika i od razu wyszedł winowajca całego zamieszania - przekaźnik. Na szczęście kumpel miał w swojej górze przekaźników akurat ten właściwy. Przypięliśmy go i kontrolka ABS-u zgasła. Układ naprawiony.
Odpowiedz
#14
Witam
Ostatnio kupiłem taki czujnik ABS na tył
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-vw-gol...22162.html
,ponieważ stary wykazywał nieskończoność oporu.

I teraz mam problem z nowym - co jakiś czas zapala się kontrolka ,a VAG pokazuje ten błąd
A pedał hamulca napier.ala kiedy chce wall
[Obrazek: 9133f4d6dd43d13c.jpg]

04-00 - Mechanical Malfunction - mechanicznie uszkodzony czy jak to rozumieć ?
Dodam że mierzyłem długość ( głębokość ) starego ATE i nowego czujnika i jest taka sama.
Koronki wymienione i nadal lipa .
Jego oporność sprawdzana miernikiem wynosi 1150 Om.
reszta czujników wskazuje 1000-1050 Om
Co z tym fantem zrobić,bo już mi się skończyły pomysły ? smutny
Chyba spuszczę tego parcha ze skarpy zubaw
Odpowiedz
#15
Czujnik jest sprawny, problem jest w odległości koronki od czujnika lub koronka sama w sobie ma za duże/za małe szczeliny.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#16
Ale wcześniej nie było problemów - na starych koronkach i sprawnym starym czujniku wszystko śmigało smutny
Myślałem też, że wina leży po stronie koronek i je wymieniłem, ale bez efektu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości