Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Zaslepianie EGR
#1
Siemanko!!!!
Panowie, jak zaślepić EGR? Z której strony dać zaślepkę, od strony harmonijki czy kolektora?
Odłączyć i zaślepić wężyk od egru? Chyba, że macie inne pomysły co do tej operacji... Big Grin

Z góry wielkie dzięki !! upup
Odpowiedz
#2
EGR usuń całkiem - kup dwie zaślepki - jedną do zaślepienia otworu w kolektorze ssącym a drugą do otworu w kolektorze wydechowym. Co do zaworka EGR - elektrycznie niech on będzie podpięty zaś możesz mu odpiąć całkiem podciśnienie - tylko pamiętaj by je zaślepić bądź usunąć te wężyki całkiem z instalacji.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#3
Możesz wywalic tez zawór egr N18 bo jest zbędny Wink wtedy przestanie Ci sterowac egr ;p u mnie przy swapie już wyleciał
Odpowiedz
#4
Żeby za dużo nie kombinować i nie bawić się z przeróbką dolotu, najłatwiej wsadzić kawałek blaszki w miejscu gdzie łączy się rura od egr z kolektorem dolotowym. Ja wsadziłem kawałek blaszki z puszki po tuńczyku i działa już kilka lat.




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#5
[Obrazek: th_zaslepienieegrueh2.jpg]
W miejsce czerwonych kresek wstawiasz blaszki, tą rurkę możesz wywalić.
SuVW_2006 napisał 24.01.2018, 16:36:28:
Patryk, jeśli masz fotkę, celem uzupełnienia - to wrzuć proszę.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#6
Radek, na alledrogo widziałem, że można kupić profi zrobione zaślepki egr-a pod 1Z/AFN, u mnie wyglądało to tak
(zmieniałem kolektor na ten z AFN-a pod mocniejszą suszarkę) :
/klik na fotę, aby powiększyć/
[Obrazek: 96272912d51d5ac3med.jpg]
[Obrazek: c57cdd2c241a0491med.jpg]
[Obrazek: 4c13fa1b3b36ef8bmed.jpg]




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#7
Panowie, w necie jest dużo info na ten temat, ale nic konkretnego.
Powiedzcie mi, jak samochód się zachowuje po wywaleniu tego dziadostwa i czy jak zaślepiacie, to dajecie blaszki czy całkiem out mu robicie.
Jaką grubość blaszki dać.
Odpowiedz
#8
Ja mam u siebie całkowicie wywalony egr. Różnica na pewno na + nie ma mula za dołu obrotów. Ja u siebie to zrobiłem jak wywaliłem ori kolektor ssący i dalej ssący z awx. Blaszki to uzylem grubości 0.5mm bo takie mialem w zestawie.
Odpowiedz
#9
W moim 1Z zastosowałem przy swapie kolektor wydechowy wraz z turbawką z RA, natomiast ssący pochodzi z 1Z ale z Audi B4 + kolanko z ori kolektora RA. Dzięki temu wygląda to tak jakby EGRa w tym silniku nigdy nie było zaś sam EGR poleciał na przyczepę ze złomem jupi2
W Tatowym A6 C5 z silnikiem AFN EGR zaślepiliśmy od strony wydechu oraz od strony dolotu + czyszczenie kolektora ssącego który był konkretnie zasyfiony. Sam EGR pozostał na miejscu, wygląda to tak jakby w ogóle nie został zaślepiony, sterowanie również nadal działa. Nie ma błędów, silnik pracuje lepiej, auto lepiej się zbiera Smile W końcu teraz nie dostaje do dolotu spalin tylko czyste powietrze a i średnica przelotów w dolocie została przywrócona fabryczna Big Grin
Blaszki jakie zastosowaliśmy to coś około 1mm grubości nierdzewka Smile
Odpowiedz
#10
W necie piszą różne rzeczy, że wolniej się nagrzewa i takie tam inne herezje..
Ja nic takiego nie zauważyłem i przyrostu mocy też nie zauważyłem Wink
Jedynie nie łyka już spalin. Smile




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#11
Przyrostu mocy nie ma po zaślepieniu EGR'a - to co piszą w necie to czysta głupota...




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#12
Od samego zaślepienia to może i nie, ale jak posprzątasz ten syf który EGR stworzył w dolocie to przybywa parę KM a raczej odzyskujesz to co przez dziada straciłeś upup
Odpowiedz
#13
Zaślepienie EGR to dobry ruch. Przy naszych silnikach pozwala na oddychanie przez cały czas czystym powietrzem. Mocy to nie dodaje. W jednym przypadku różnica jest odczuwalna. Jeśli zawór był mocno zapieprzony nagarem to nie zamyka się po wstaniu turbiny i daje spaliny w dolot. Zanim zaczniecie filozofować na temat przyrostu mocy to poznajcie zasadę jego działania. Smile W naszych staruszkach warto zaślepić EGR. Tak dla świętego spokoju.




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#14
Odkopuję dwuletni temat, ale nie ma co - po co nowy zakładać.
Mam sobie teraz AFN'a i wiosną chcę go sobie ogarnąć - ma parę bolączek i na dobry początek zrobimy dolot, a przy okazji zajmę się EGR'em.
No i... jak w końcu zaślepić tego EGR'a?
Zostawić i zaślepić, czy wyrzucić i zaślepić 'dziury'?
Co zrobić z wężem i tym co jest dalej (zwór N18?)? Po prostu odłączyć? Co z błędami itd?
Co z długością śrub jeśli EGR wyrzucę, nie będą za długie? Jeśli zostawię, nie będą za krótkie (w sumie te 1 i 4 mm różnicy nie zrobi, no ale Wink ) ?
Na allegro jest duży wybór zaślepek, dać same zaślepki czy dorzucić do kompletu uszczelki?

Nawał pytań, wybaczcie, ale tak to jest jak się ma pierwszego diesla i to jeszcze takiego, którym trzeba się zaopiekować Smile




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#15
(14.03.2015, 18:19:44)Mateusz napisał(a):  EGR usuń całkiem - kup dwie zaślepki - jedną do zaślepienia otworu w kolektorze ssącym a drugą do otworu w kolektorze wydechowym. Co do zaworka EGR - elektrycznie niech on będzie podpięty zaś możesz mu odpiąć całkiem podciśnienie - tylko pamiętaj by je zaślepić bądź usunąć te wężyki całkiem z instalacji.

Zrób tak jak napisał Mateusz i będzie dobrze jeszcze dodatkowo daj nowe uszczelkiWink

P.S Halfdan, z tym przyrostem mocy to była aluzja Big Grin




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#16
Czytałem post Mateusza, ale mam to do siebie, że jak czegoś nie jestem pewny to wolę dopytać 10 razy Big Grin
Ok, zatem wleci pakiet z uszczelkami.
To, że zawór będzie sobie bez wężyka nic mu nie zrobi? Nie zaciągnie syfu z powietrza itp? Wiem, ze on teoretycznie nie jest potrzebny, ale wolę dmuchać na zimne.




[Obrazek: giphy.webp]
Odpowiedz
#17
Ja mam wężyk nadal wpięty do zaworka, ale skrócony, aby nie fruwał i wkręconą w niego na końcu śrubkę odpowiedniej średnicy.




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#18
Zatkaj paskuda blaszkami z nierdzewki i normalnie zostaw podpięty wąż i kostkę zaworka Smile
Wygląda wtedy na to, że nic nie było grzebane Big Grin
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości