Siemanko!!!!
Panowie, jak zaślepić EGR? Z której strony dać zaślepkę, od strony harmonijki czy kolektora?
Odłączyć i zaślepić wężyk od egru? Chyba, że macie inne pomysły co do tej operacji...
Z góry wielkie dzięki !!
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
EGR usuń całkiem - kup dwie zaślepki - jedną do zaślepienia otworu w kolektorze ssącym a drugą do otworu w kolektorze wydechowym. Co do zaworka EGR - elektrycznie niech on będzie podpięty zaś możesz mu odpiąć całkiem podciśnienie - tylko pamiętaj by je zaślepić bądź usunąć te wężyki całkiem z instalacji.
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 44
Dołączył: 11.03.2015
Reputacja:
0
Skąd: DGL
Imię: Robert
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9 TDI AFN
Możesz wywalic tez zawór egr N18 bo jest zbędny  wtedy przestanie Ci sterowac egr ;p u mnie przy swapie już wyleciał
Liczba postów: 356
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
14
Skąd: Toronto
Imię: Piotr
Auto: B4
Silnik: afn+
Żeby za dużo nie kombinować i nie bawić się z przeróbką dolotu, najłatwiej wsadzić kawałek blaszki w miejscu gdzie łączy się rura od egr z kolektorem dolotowym. Ja wsadziłem kawałek blaszki z puszki po tuńczyku i działa już kilka lat.
Liczba postów: 408
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
7
Skąd: GWE
Imię: Patryk
Auto: Jetta A2, Audi 80 B4
Silnik: 1.9 1Z+, 2.0 ABK
![[Obrazek: th_zaslepienieegrueh2.jpg]](http://i1224.photobucket.com/albums/ee361/aezmo/inne/th_zaslepienieegrueh2.jpg)
W miejsce czerwonych kresek wstawiasz blaszki, tą rurkę możesz wywalić.
SuVW_2006 napisał 24.01.2018, 16:36:28:Patryk, jeśli masz fotkę, celem uzupełnienia - to wrzuć proszę.
Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
Radek, na alledrogo widziałem, że można kupić profi zrobione zaślepki egr-a pod 1Z/AFN, u mnie wyglądało to tak
(zmieniałem kolektor na ten z AFN-a pod mocniejszą suszarkę) :
/klik na fotę, aby powiększyć/
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 172
Dołączył: 27.01.2015
Reputacja:
4
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Imię: Damian
Auto: PAssat b4 AFN
Silnik: 1.9
Panowie, w necie jest dużo info na ten temat, ale nic konkretnego.
Powiedzcie mi, jak samochód się zachowuje po wywaleniu tego dziadostwa i czy jak zaślepiacie, to dajecie blaszki czy całkiem out mu robicie.
Jaką grubość blaszki dać.
Liczba postów: 119
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
4
Skąd: Kielce
Imię: Marcin
Auto: B4
Silnik: 1.9 TDI 1z
Ja mam u siebie całkowicie wywalony egr. Różnica na pewno na + nie ma mula za dołu obrotów. Ja u siebie to zrobiłem jak wywaliłem ori kolektor ssący i dalej ssący z awx. Blaszki to uzylem grubości 0.5mm bo takie mialem w zestawie.
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
W moim 1Z zastosowałem przy swapie kolektor wydechowy wraz z turbawką z RA, natomiast ssący pochodzi z 1Z ale z Audi B4 + kolanko z ori kolektora RA. Dzięki temu wygląda to tak jakby EGRa w tym silniku nigdy nie było zaś sam EGR poleciał na przyczepę ze złomem 
W Tatowym A6 C5 z silnikiem AFN EGR zaślepiliśmy od strony wydechu oraz od strony dolotu + czyszczenie kolektora ssącego który był konkretnie zasyfiony. Sam EGR pozostał na miejscu, wygląda to tak jakby w ogóle nie został zaślepiony, sterowanie również nadal działa. Nie ma błędów, silnik pracuje lepiej, auto lepiej się zbiera  W końcu teraz nie dostaje do dolotu spalin tylko czyste powietrze a i średnica przelotów w dolocie została przywrócona fabryczna 
Blaszki jakie zastosowaliśmy to coś około 1mm grubości nierdzewka
Liczba postów: 967
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
26
Skąd: ONY
Imię: Piotrek
Auto: B4 Variant CL
Silnik: 1.9TDi AFN
W necie piszą różne rzeczy, że wolniej się nagrzewa i takie tam inne herezje..
Ja nic takiego nie zauważyłem i przyrostu mocy też nie zauważyłem 
Jedynie nie łyka już spalin.
Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
Przyrostu mocy nie ma po zaślepieniu EGR'a - to co piszą w necie to czysta głupota...
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Od samego zaślepienia to może i nie, ale jak posprzątasz ten syf który EGR stworzył w dolocie to przybywa parę KM a raczej odzyskujesz to co przez dziada straciłeś
Liczba postów: 356
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
14
Skąd: Toronto
Imię: Piotr
Auto: B4
Silnik: afn+
Zaślepienie EGR to dobry ruch. Przy naszych silnikach pozwala na oddychanie przez cały czas czystym powietrzem. Mocy to nie dodaje. W jednym przypadku różnica jest odczuwalna. Jeśli zawór był mocno zapieprzony nagarem to nie zamyka się po wstaniu turbiny i daje spaliny w dolot. Zanim zaczniecie filozofować na temat przyrostu mocy to poznajcie zasadę jego działania.  W naszych staruszkach warto zaślepić EGR. Tak dla świętego spokoju.
Liczba postów: 233
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
9
Skąd: GD
Auto: B4
Silnik: ADY
Odkopuję dwuletni temat, ale nie ma co - po co nowy zakładać.
Mam sobie teraz AFN'a i wiosną chcę go sobie ogarnąć - ma parę bolączek i na dobry początek zrobimy dolot, a przy okazji zajmę się EGR'em.
No i... jak w końcu zaślepić tego EGR'a?
Zostawić i zaślepić, czy wyrzucić i zaślepić 'dziury'?
Co zrobić z wężem i tym co jest dalej (zwór N18?)? Po prostu odłączyć? Co z błędami itd?
Co z długością śrub jeśli EGR wyrzucę, nie będą za długie? Jeśli zostawię, nie będą za krótkie (w sumie te 1 i 4 mm różnicy nie zrobi, no ale  ) ?
Na allegro jest duży wybór zaślepek, dać same zaślepki czy dorzucić do kompletu uszczelki?
Nawał pytań, wybaczcie, ale tak to jest jak się ma pierwszego diesla i to jeszcze takiego, którym trzeba się zaopiekować
Liczba postów: 967
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
26
Skąd: ONY
Imię: Piotrek
Auto: B4 Variant CL
Silnik: 1.9TDi AFN
(14.03.2015, 18:19:44)Mateusz napisał(a): EGR usuń całkiem - kup dwie zaślepki - jedną do zaślepienia otworu w kolektorze ssącym a drugą do otworu w kolektorze wydechowym. Co do zaworka EGR - elektrycznie niech on będzie podpięty zaś możesz mu odpiąć całkiem podciśnienie - tylko pamiętaj by je zaślepić bądź usunąć te wężyki całkiem z instalacji.
Zrób tak jak napisał Mateusz i będzie dobrze jeszcze dodatkowo daj nowe uszczelki
P.S Halfdan, z tym przyrostem mocy to była aluzja
Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny
Liczba postów: 233
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
9
Skąd: GD
Auto: B4
Silnik: ADY
Czytałem post Mateusza, ale mam to do siebie, że jak czegoś nie jestem pewny to wolę dopytać 10 razy 
Ok, zatem wleci pakiet z uszczelkami.
To, że zawór będzie sobie bez wężyka nic mu nie zrobi? Nie zaciągnie syfu z powietrza itp? Wiem, ze on teoretycznie nie jest potrzebny, ale wolę dmuchać na zimne.
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
Ja mam wężyk nadal wpięty do zaworka, ale skrócony, aby nie fruwał i wkręconą w niego na końcu śrubkę odpowiedniej średnicy.
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Zatkaj paskuda blaszkami z nierdzewki i normalnie zostaw podpięty wąż i kostkę zaworka 
Wygląda wtedy na to, że nic nie było grzebane
|