Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana chłodnicy - porady i wskazówki
#1
Niestety powoli nadchodzi czas rozstania z moją obecną chłodnicą, ponieważ zaczyna się już dość mocno "pocić". Zaglądając pod spód auta, niemal cały dół przy chłodnicy jest mokry, tak więc winowajczyni może być tylko jedna. Tragedii jeszcze nie ma, ale trzeba ją w najbliższym czasie wymienić, bo zbiorniczek wyrównawczy opróżnia się w cyklu około 2-tygodniowym. Przede mną sezon letni i trochę wyjazdów zlotowo-urlopowych, a ja nie mogę sobie pozwolić na to, żeby auto stanęło mi gdzieś na drodze paręset kilometrów od domu.

Rozglądałem się dziś za nowymi chłodnicami. Na "Alle" w większości są chodnice w okolicach 130-150pln z wysyłką. Nawet byłem zdziwiony, że tak tanio. Podejrzewam, że to "chińczyki", choć i znalazłem chłodnicę polskiej marki LORO. Czy może ktoś ma jakieś informacje o tej firmie?
Od razu zaznaczę, że nie zależy mi na nie wiadomo jak markowej chłodnicy, za nie wiadomo jakie pieniądze.

Kolejną sprawą jest sama chłodnica. Oczywiście do mojego auta musi być ta największa czyli długość ponad 720mm (króćce wody i czujnik po jednej stronie). Zastanawia mnie tylko jej wysokość, bo niektórzy podają 359, a niektórzy 375mm i nie wiem czy wynika to z błędu pomiarowego czy też jest to inna chłodnica.

Ponieważ wymianę chcę przeprowadzić sam, będę wdzięczny za wszelkie Wasze uwagi i wskazówki pomocne przy demontażu przodu auta (bez rozbierania przodu raczej się nie da, bo u mnie jest klimatyzacja), jak i zakupu oraz montażu samej chłodnicy.
Odpowiedz
#2
Zajrzyj TUTAJ




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#3
Nadmienię, że chwalą sobie ludziska chłodnice firmy Nissens




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#4
Mam Nissensa 3 lata i nic się nie dzieje. Cena spora, ale jakościowo najlepsze. Co do wymiarów, się nie martw- pasuje jak trzeba.
Co do montażu to nie pomogę, bo miałem wtedy klimę częściowo zdemontowaną, więc było łatwo.




[Obrazek: smith-and-wesson.gif]
Odpowiedz
#5
To tak. Przód musisz rozebrać, bo inaczej nie da rady. Trzeba spuścić freon z klimy i chłodnice zdjąć. Samo rozebranie to czas operacyjny ok. 2 godziny. Pas przedni przykręcony na 4 śruby od góry i cztery od dołu pod lampami - pomacasz to wyczujesz. Chłodnica klimy przykręcona na 4 śruby do chłodnicy wody. Najpierw odkręcasz chłodnice od siebie, a następnie odkręcasz węże klimy. Najlepiej dać od razu nowe oringi na chłodnice do klimy. Pamiętaj by odpiąć czujnik i wentylatory. Rozbierałem z 2 tygodnie temu.

Chłodnica Nissens najlepiej u mnie w sklepie 240zł. W necie znajdziesz za 202zł - termin realizacji tydzień: http://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-wod...produktowe Co do tanich chłodnic z allegro może być tak, że wytrzyma Ci dwa, trzy lata, a może się tak zdarzyć, że po miesiącu będziesz jeszcze raz wymieniał. Można by się pokusić o chłodnicę Harta - słyszałem, że dobra, ale cena 180zł u mnie w hurtowi, więc lepiej jak już dołożyć.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#6
(29.03.2015, 19:57:58)Diabel napisał(a):  Trzeba spuścić freon z klimy

To wydaje mi się zbędną operacją. Na pewno nie trzeba tego robić.

Po rozdzieleniu chłodnic lekko odchyla się skraplacz klimy i właściwa chłodnica wychodzi bokiem. Jestem już po rozmowie z Damianem, który przeprowadzał taką operację na swoim Passacie, a ma dokładnie taki sam układ jak ja czyli duża chłodnica i klima.

Niemniej dziękuję za namiary na Nissensa. Po świętach podejmę decyzję o zakupie którejś z chłodnic.


Poniżej pozwoliłem sobie wkleić lekko zedytowany przeze mnie post Damiana z tej operacji. Niestety zdjęcia z KP zniknęły już w odmętach internetu (łącznie ze słynnym taboretem pod skraplaczem klimy Wink )

Dzisiaj w końcu wymieniłem chłodnicę, bo Ci wszyscy mechanicy to coraz to lepsze ceny chcieli.
Okazało się jednak, że trzeba cały przód zdemontować.

Na początek poszedł zderzak (4 śruby z przodu pod blendami i po 4 śrubki po bokach) wraz z atrapą (2 śruby)
i lampami (po 4 śrubki). Później trzeba zdemontować pas przedni, na który się mocuje lampy(8 śrub).

Następnie trzeba się pozbyć takiego kwadratowego plastiku, tak jakby taki zasysacz powietrza na chłodnice,
jest on przykręcany od razu na chłodnicę od klimy i od razu za jednym zamachem przykręca się go do chłodnicy wody.
Czyli jednymi śrubkami przykręcamy dwa elementy do chłodnicy wody.
Dobrze jest sobie coś podstawić pod auto ( np.taboret Wink
Następnie lekko pod kątem wyciągamy chłodnicę - lewym bokiem(patrząc od przodu).

Nową chłodnicę wkładamy tak samo, pod kątem od lewej strony .
Trzeba pamiętać, żeby śrubki przełożyć ze starej chłodnicy, za ich pomocą mocuję nową chłodnicę do belki razem z uszczelką.

No i wszystko starannie, powoli składamy do kupy. Dobrze jest sobie śrubki gdzieś poukładać, żeby się nie pomieszały.
Jak poskładałem auto (bez zderzaka) to go odpaliłem i poczekałem, aż się odpowietrzy, włączą się wentylatory.
Czas realizacji 3 godzinki.
Odpowiedz
#7
Może w b4 jakoś inaczej to poupychali... chodź wątpię.... Ja musiałem minimum górny wąż od klimy odkręcić,
bo inaczej nie chciała wyjść, ale fakt mam B3 Smile




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#8
W B3 też nie widzę potrzeby spuszczania gazu z klimy jeśli rozbierzemy przód auta. Pamiętam, że kiedyś w 1.8 ABS wyjęcie chłodnicy obeszło się bez rozbierania przodu, chłodnica została wyciągnięta przez komorę silnika.
Odpowiedz
#9
Może na upartego można by ją wyciągnąć, choć węże od klimy są, przynajmniej u mnie, bardzo krótkie, szczególnie górny.
Tak to wygląda już bez chłodnicy klimy.
[Obrazek: 20150307_120526_zpspyxr4s6h.jpg~original]




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#10
W tamtym roku wymieniłem u siebie chłodnicę wody. Operacja na jakieś 2-3 godzinki spokojnej i bezstresowej pracy. W żadnym wypadku nie spuszczałem freonu ze skraplacza. Delikatnie trzeba było tylko odchylić i dostęp do chłodnicy jest ułatwiony. Jedyna trudność, to założenie dolnego plastikowego kołnierza węża chłodnicy do samej chłodnicy. Tam jest kiepski patent z zapinką, która powinna trzymać ten plastikowy kołnierz w obudowie chłodnicy.

Kupując chłodnicę Nissens w paczce jest również komplet nowych uszczelek. Ponadto sama chłodnica jest fajnie zabezpieczona koreczkami.
Także odkręcając jeden z korków powinno być słychać syk uchodzącego powietrza z chłodnicy. Ot taki mały test szczelności.
Odpowiedz
#11
Właściwie jestem już zdecydowany na Nissensa. Tylko nie te z poniższych aukcji, bo już ta co proponuje Diabeł jest tańsza.
Czy ktoś się orientuje gdzie jest różnica między tymi chłodnicami?

http://e-autoparts.pl/chlodnica-uklad-ch...44377.html
http://e-autoparts.pl/chlodnica-uklad-ch...44378.html

Numery części to 65256 i 65256A. Na moje oko to jest ta sama chłodnica. Te same wymiary i ten sam odpowiednik OEM. Różnica w cenie to 30zł. Gdzie jest haczyk?
Odpowiedz
#12
Ta droższa ma wszystkie oringi i pierdoły w komplecie.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#13
Też parę lat temu wymieniałem chłodnicę na Nissens. Do tej pory nic się z nią nie dzieję, jak wiesz klimy nie mam, a wymiana odbyła się dosyć szybko i co najważniejsze bez demontażu przodu.
Odpowiedz
#14
(30.03.2015, 21:48:56)grzyb napisał(a):  Też parę lat temu wymieniałem chłodnicę na Nissens. Do tej pory nic się z nią nie dzieję, jak wiesz klimy nie mam, a wymiana odbyła się dosyć szybko i co najważniejsze bez demontażu przodu.
Tutaj niestety nie obędzie się bez demontażu zderzaka i pasa przedniego. Szkoda, bo patrząc po śrubach nigdy nie było to jeszcze odkręcane.
Ale cóż... mówi się trudno.
Odpowiedz
#15
To może pozaznaczaj sobie punkty markerem, żeby wszystko łatwo złożyć do poprzedniego spasu, bez zbędnego denerwowania się..
Odpowiedz
#16
Dzisiaj zrobiłem mały zwiad w intercarsie i bardzo się zdziwiłem.
Cennik w necie nijak się ma do rzeczywistości. Zaproponowano mi chłodnicę firmy Thermotec za 220zł i Nissensa, którego cena mnie zabiła - 320zł! Nie wiem skąd wykombinowali taką cenę. Zastanawiam się jeszcze nad firmą Kager. Cena niecałe 200zł.

Jeśli po Wielkanocy nic porządnego nie pojawi się na Alle, trzeba będzie zamówić chłodnicę z linku, który podał Diabeł. Tzn. z tej firmy, bo chłodnica którą podałeś w tym linku nie będzie pasowała. Ta jest on wersji benzynowej. Fakt, ma te same wymiary, ale inne mocowania do belki. Dziś właśnie mnie oświecono w tym temacie.

Właściwa chłodnica to ta z tego linku: http://e-autoparts.pl/chlodnica-uklad-ch...44378.html albo 30zł droższa z kpl. oringów.
Odpowiedz
#17
Paweł no fakt, bo ja posiadam benzyne Smile

A dlaczego taka różnica? Już ci tłumacze... Każdy sklep chce zarobić, bo przecież wszystkie sklepy zamawiają z tych samych hurtowni. Ja aktualnie szukając półosi do Scenica cioci usłyszałem w sklepie 320zł, a z internetu zakupiłem dokładnie ten sam produkt o ową stówkę taniej Smile




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości