Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[2,0 8v 2E] Problem z ABS
#1
Witam

Mam problem w Passacie B4 2,0 8v
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu i po przejechaniu ok 300km, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania prędkość - nie wiem może 30km/h - naciskam hamulec coraz mocniej na suchej nawierzchni i zaczął mi odbijać abs ;/ Myślę, może to normalne. Klocki się ułożyły i przez następne ok. 300km problem pojawia się notorycznie, nawet bez ruszania pedału hamulca, jadę ok 30km/h i sam brzęczy, pedał twardy, abs w gotowości... z tyłu wiem, że mi piszczą klocki lub tarcze, bo błagają o wymianę, ale wątpię żeby to miało coś z tym wspólnego... Podejrzewam pompę, przekaźnik lub błąd w VAG. Może ktoś miał już taki problem, bo przevertowałem neta i lipa, podobny kolo miał w vw passat b5, ale jemu tylko po naciśnięciu hamulca i przy przekręceniu zapłonu i ba nawet mu lampka abs świeciła, ale mi nic. Zapłon przekręcam, to słychać pompę paliwa, takie bzzzzyyyt czyli jak w każdym aucie. I cisza, a kontrolki się nie świecą, czyli co to może być.... ;/

Proszę o pomoc Wink
Odpowiedz
#2
Zła odległość czujnik - koronka ABS, po której czujnik liczy obroty koła lub pękła poprostu Wink




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#3
Czyli moja wina? przestawiłem coś nieświadomie podczas wymiany tarcz i klocków? Bo wcześniej tego nie było.
Odpowiedz
#4
Szczerze to przy wymianie klocków i tarcz jest trochę trudno coś zrobić nie tak przy ABS'ie (czujniku i koronce). Musisz sprawdzić jak to tam wygląda - czy koronka nie pękła, czy nie ma nalotu brudu/rdzy. Możesz też podpiąć kompa i odczytać błędy - może coś będzie. A kontrolka pewnie spalona skoro wcale się nie świeci.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#5
Dobra, po majówce zabiorę się za to i się okaże Wink Póki co, dziekówka Wink
Odpowiedz
#6
Mógł paść któryś czujnik od ABSu, znajomy w B4 1Z miał to samo, z braku kasy odłączył ABS całkowicie i tak śmiga już 5 lat Big Grin
Odpowiedz
#7
No zaraz, ale tak się nie naprawi... Big Grin




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#8
Co na to przegląd techniczny? tease
Odpowiedz
#9
(29.04.2015, 10:31:39)Corvin napisał(a):  Co na to przegląd techniczny? tease

A nic. Po odłączeniu zasilania pompy ABS hamulce działają normalnie tak jakby ABSu nigdy nie było.
Skoro siła hamowania jest w porządku to czego mają się czepiać ?
Odpowiedz
#10
Zapytane - wyjaśnione. Wracamy do problemu kolegi...




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
Panowie podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać, u mnie stało się dzisiaj coś podobnego. Dojeżdzam do skrzyżowania, naciskam lekko na hamulec, a on staje niemal w miejscu i po zatrzymaniu słyszę spod maski brzęczenie. Zgasiłem silnik, nadal brzęczy. Chodzi o element ze zdjęcia zaznaczony na czerwono. Kumpel zdiagnozował, że to pompa ABS. Odłączyliśmy ją i hamulec działa normalnie, oczywiście jak to bez ABS Smile Pytanie brzmi, jaka pompa podejdzie do mojego 1,8? Czy podejdzie z innego motoru? Np z ABF lub AFN? Pilnie proszę o pomoc!!!


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#12
Pomp jest conajmniej 3 rodzaje (ja o tylu wiem...)

ABS starszego typu (sterownik pod kanapą)
ABS starszego typu + EDS (również sterownik pod kanapą)
ABS nowszego typu (pompa zintegrowana ze sterownikiem)


Musisz dać więcej zdjęć Twojej pompy - wtedy będę w stanie powiedzieć jaką masz.

Ale zacznij od diagnozy VAGiem - czy są błędy, jak się da (zależy od rodzaju pompy) sprawdź co widać na blokach pomiarowych.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#13
Rano zrobię kilka fotek, na tą chwilę nie mam za bardzo możliwości podpięcia pod kompa.
Na razie pojeżdżę z odpiętą, dopiero jak będę miał pewność to będę zamawiał.
Odpowiedz
#14
A czy jak auto stoi w miejscu i wciśniesz hamulec to pompa też buczy?




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#15
Zgasiłem silnik, dalej brzęczała, dopiero jak klemę z aku zdjąłem to przestała. Podłączyłem aku i znowu zaczęła. Na zgaszonym silniku nacisnąłem pedał hamulca do oporu i tak jakby się "zdławiła".
Odpowiedz
#16
To jednak musiała paść całkiem lub jakiś przekaźnik od niej zwarł się na stałe...




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#17
Jutro zrobię kilka fotek pompy i podrzucę tutaj, może wspólnie coś wymyślimy Big Grin
Odpowiedz
#18
Wrzucam fotki domniemanej pompy oraz tego, co znalazłem pod kanapą. Przypasuję pompę z innego silnika?


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości