9.08.2015, 18:18:44
Jakkolwiek sam posiadam klimatyzację tzw. manualną, w której panel wygląda niezwykle prosto i nie należy ona do szczególnie wymyślnych:
![[Obrazek: 3d282608ed165d87med.jpg]](http://images66.fotosik.pl/1099/3d282608ed165d87med.jpg)
...tak panel Climatronic'a na początku może sprawić trochę kłopotów ilością przycisków. Poniżej krótki opis, i choć zdjęcie panelu trochę różni się wyglądem od tego, stosowanego w Passatach 35i - inskrypcje na przyciskach mają to samo znaczenie.
W każdym razie - może się komuś przyda.:
![[Obrazek: panel-climatronic.jpg]](http://www.climatronic.pl/wp-content/uploads/2011/12/panel-climatronic.jpg)
1. Odmrażanie przedniej szyby.
2. Poziom mocy dmuchawy. W trybie „8”(automatycznym), niezależnie jaka w rzeczywistości jest liczba obrotów dmuchawy, na wyświetlaczu jest pokazany jej średni stopień,
3. Temperatura zewnętrza. Wartość, która jest wskazywana nie ulega zmianie, gdy prędkość jazdy będzie niższa niż 15 km/h, a temperatura (płynu chłodzącego) będzie powyżej 70°C. Przy tak małej prędkości pomiar rzeczywisty temperatury zewnętrznej nie będzie pokazywany, dlatego że zmierzona temperatura mogłaby być zafałszowana poprzez ciepło silnika.
4. Odmrażanie przedniej szyby.
5. Tryb zamkniętego obiegu powietrza.
6. Kierunek przepływu powietrza. Po wybraniu trybu „14” wskazanie strumienia powietrza – na nogi pojawi się lub zgaśnie. Po wybraniu trybu „15” wskazanie strumienia powietrza na tułów - pojawi się lub zgaśnie.
7. Wybrana wewnętrzna temperatura. Przełączanie między stopniami Celsjusza i Fahrenheita poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „11”, następnie należy nacisnąć przycisk „9” pojawia się wybrana jednostka temperatury. Tryb „AUTO“ – w trybie automatycznym. Układ klimatyzacji Climatronic utrzymuje (automatycznie) temperaturę wewnątrz pojazdu jaka została wybrana. Automatycznie zmieniona zostaje temperatura powietrza która się wydostaje, obroty dmuchawy oraz rozdział powietrza. „ECON“ w sytuacji kiedy wyłączony jest układ chłodzenia. W tym trybie wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatronic, natomiast tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane w dalszym ciągu automatycznie. „OFF“ w sytuacji gdy wyłączony jest cały układ. Wyłączenie za pomocą przycisku „17”. W tej funkcji klapy zostają w położeniu jakie zostały ostatnio ustawione, regulację tą powinno wykorzystywać się tylko w wyjątkowych sytuacji (np. awarii).
8. Wybór trybu automatycznego.
9. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po prawej stronie).
10. Tryb „ECON“. Po wybraniu tego trybu wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatronic, a tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane automatycznie.
11. Możliwość wyboru: „Cieplej“.
12. Możliwość wyboru: „Zimniej“.
13. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na nogi“.
14. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na górne części ciała“.
15. Możliwość wyboru: „Zwiększenie prędkości dmuchawy”.
16. Możliwość wyboru: „Zmniejszenie prędkości dmuchawy”. Wyłączyć układ klimatyzacji poprzez naciśnięcie i przytrzymacie przycisku, aż pojawi się wskazanie „OFF“. Po wybraniu tej funkcji klapy zostają w ustawionym położeniu, ta regulacja powinna być wykorzystywana wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach (np. awarii).
17. Zamknięty obieg powietrza.
18. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po lewej stronie).
Żródło: http://www.climatronic.pl/obsluga-climat...1992-2005/
Ps. jako ciekawostkę dodam, że na rynek włoski produkowano Passaty wyposażone również w panel klimatyzacji bez wyświetlacza :
![[Obrazek: 3d282608ed165d87med.jpg]](http://images66.fotosik.pl/1099/3d282608ed165d87med.jpg)
...tak panel Climatronic'a na początku może sprawić trochę kłopotów ilością przycisków. Poniżej krótki opis, i choć zdjęcie panelu trochę różni się wyglądem od tego, stosowanego w Passatach 35i - inskrypcje na przyciskach mają to samo znaczenie.
W każdym razie - może się komuś przyda.:
![[Obrazek: panel-climatronic.jpg]](http://www.climatronic.pl/wp-content/uploads/2011/12/panel-climatronic.jpg)
1. Odmrażanie przedniej szyby.
2. Poziom mocy dmuchawy. W trybie „8”(automatycznym), niezależnie jaka w rzeczywistości jest liczba obrotów dmuchawy, na wyświetlaczu jest pokazany jej średni stopień,
3. Temperatura zewnętrza. Wartość, która jest wskazywana nie ulega zmianie, gdy prędkość jazdy będzie niższa niż 15 km/h, a temperatura (płynu chłodzącego) będzie powyżej 70°C. Przy tak małej prędkości pomiar rzeczywisty temperatury zewnętrznej nie będzie pokazywany, dlatego że zmierzona temperatura mogłaby być zafałszowana poprzez ciepło silnika.
4. Odmrażanie przedniej szyby.
5. Tryb zamkniętego obiegu powietrza.
6. Kierunek przepływu powietrza. Po wybraniu trybu „14” wskazanie strumienia powietrza – na nogi pojawi się lub zgaśnie. Po wybraniu trybu „15” wskazanie strumienia powietrza na tułów - pojawi się lub zgaśnie.
7. Wybrana wewnętrzna temperatura. Przełączanie między stopniami Celsjusza i Fahrenheita poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „11”, następnie należy nacisnąć przycisk „9” pojawia się wybrana jednostka temperatury. Tryb „AUTO“ – w trybie automatycznym. Układ klimatyzacji Climatronic utrzymuje (automatycznie) temperaturę wewnątrz pojazdu jaka została wybrana. Automatycznie zmieniona zostaje temperatura powietrza która się wydostaje, obroty dmuchawy oraz rozdział powietrza. „ECON“ w sytuacji kiedy wyłączony jest układ chłodzenia. W tym trybie wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatronic, natomiast tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane w dalszym ciągu automatycznie. „OFF“ w sytuacji gdy wyłączony jest cały układ. Wyłączenie za pomocą przycisku „17”. W tej funkcji klapy zostają w położeniu jakie zostały ostatnio ustawione, regulację tą powinno wykorzystywać się tylko w wyjątkowych sytuacji (np. awarii).
8. Wybór trybu automatycznego.
9. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po prawej stronie).
10. Tryb „ECON“. Po wybraniu tego trybu wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatronic, a tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane automatycznie.
11. Możliwość wyboru: „Cieplej“.
12. Możliwość wyboru: „Zimniej“.
13. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na nogi“.
14. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na górne części ciała“.
15. Możliwość wyboru: „Zwiększenie prędkości dmuchawy”.
16. Możliwość wyboru: „Zmniejszenie prędkości dmuchawy”. Wyłączyć układ klimatyzacji poprzez naciśnięcie i przytrzymacie przycisku, aż pojawi się wskazanie „OFF“. Po wybraniu tej funkcji klapy zostają w ustawionym położeniu, ta regulacja powinna być wykorzystywana wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach (np. awarii).
17. Zamknięty obieg powietrza.
18. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po lewej stronie).
Żródło: http://www.climatronic.pl/obsluga-climat...1992-2005/
Ps. jako ciekawostkę dodam, że na rynek włoski produkowano Passaty wyposażone również w panel klimatyzacji bez wyświetlacza :
![[Obrazek: ef168e9b24f4d413m.jpg]](http://images68.fotosik.pl/1099/ef168e9b24f4d413m.jpg)
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019