Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
Cześć Wam!
Mój Passat (tak, mam go jeszcze...) stał w komisie przez 2 miesiące, jak nie dłużej. W tym czasie prawdopodobnie nie był w ogóle ruszany przez nikogo, bo akumulator był kompletnie zdechnięty, ale nic to.
Wziąłem go z komisu, żeby posprzątać i ogarnąć, bo ktoś zadzwonił i chciałby obejrzeć.
Wsiadam, odpalam, wciskam hamulec - i nie jest dobrze. Wciskam sprzęgło - dziwnie.
Zatem:
Objawy: brak hamowania, dopiero przy samej podłodze coś bierze, ale słabo. Wpadające sprzęgło, ale rozsprzęgla, biegi da się zmieniać.
Wstępna diagnoza: zapowietrzony układ.
Proszę Was o pomoc w określeniu, co mogło się stać i jakie kroki należy podjąć. Czy mogę sobie tak po prostu dolać płynu i zobaczyć, co się będzie działo, czy czeka mnie akcja odpowietrzania wszystkiego i potrzebuję na to pół dnia? A może płyn przez te upały się rozpłynił i trzeba go wymienić w całości?
Pozdrawiam!
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Pewnie masz za niski poziom płynu hamulcowego, warto więc znaleźć przyczynę.
Możesz dolać do pełnego stanu i sprawdzić zachowanie pedałów. Sprzęgło powinno działać normalnie, a hamulec nie powinien być sprężysty.
Układ nie musi być zapowietrzony w każdym takim przypadku, ale nie zaszkodzi odpowietrzyć.
Jaki jest obecnie poziom płynu?
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
Prawdopodobnie jest zbyt niski, ale muszę się przyjrzeć temu dokładnie - w sprawdzaniu płynu hamulcowego zawsze byłem kiepski ;/
Jak odkręciłem nakrętkę zbiorniczka, to do tej nakrętki jest zamocowany taki pływaczek, prawda? No to on sprawia wrażenie białego i dość suchego.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Poziom widać przez ściankę zbiorniczka, no chyba że jest mniej niż mało!!!
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
No ale jest to możliwe, żeby wsysło gdzieś płyn ot tak? Przecież układ hamulcowy powinien być szczelny i działać tak samo nawet po długim czasie...
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Ten sam płyn zapewnia działanie siłownika sprzęgła, może tam wsysło
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Coś musiało Ci się rozszczelnić innej opcji nie ma. W moim Audi 80 które stoi już od maja 2014 hamulce i sprzęgło po takim postoju działają zupełnie normalnie więc musisz mieć coś spasztecone niestety
Liczba postów: 422
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
2
Skąd: GPU
Imię: Maciej
Auto: C124
Silnik: 3.0
A może na komisie coś podmieniali ? I teraz nie działa.
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
Masz gdzieś wyciek - płyn nie wyparuje z układu  Jakby układ był zapowietrzony to "podpompowałbyś" pedał hamulca kilka razy i byłoby OK. Póki co mogę wnioskować, że brakuje płynu i stąd taki efekt na hamulcu i sprzęgle. A jak płyn opadł poniżej linii, gdzie jest przewód od wysprzęglika to i sprzęgło oberwało jego brakiem.
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
Gdzie ewentualnie szukać wycieku i w jaki sposób? Bo zakładam, że jak zaleję płyn, to nie pocieknie ot tak sobie, bo to układ ciśnieniowy (serwo)...
Liczba postów: 488
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
15
Skąd: Starachowice / Kraków
Imię: Mateusz
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI AFN
Jak jest nieszczelność to pocieknie. Musisz patrzeć po całym układzie, gdzie jest mokro.
Giełda części VAG - KLIK
Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
No to będzie przeprawa. Dzięki za informacje, będę działać  Na odchodnym mi jeszcze powiedzcie, czy do paska leje się dot 3, czy dot4? Bo nie przywykłem dolewać hamulcowego, mając w Citroenie LHM.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 402
Dołączył: 7.12.2014
Reputacja:
38
Skąd: Ziemia Kłodzka – turystyczne Hrabstwo Sudetów
Imię: Bartosz
Auto: B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI
Może jakiś zwierzak np.kuna grasowała pod maską podczas postoju auta i coś przegryzła?
Ostatnio jak byliśmy na urlopie,to u Pawła coś wyszarpało kawałek wygłuszenia pod maską,a u mnie pogryzło wężyki podciśnieniowe od turbawki 
Nie zawsze musi to być udział ludzi.
Wnikliwie wszystko przejrzyj i szukaj wycieku płynu.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
To może być dobra ścieżka poszukiwań, na podobne gryzonie skutecznie działa zapach psa.
Może wyda się to śmieszne, ale kiedyś koleżanka z pracy prosiła mnie żebym przyniósł jej wyczesaną sierść z mojego Borysa. Zrobiłem to, a ona związany pukiel słusznych rozmiarów umieściła w okolicy wygłuszenia maski i ... o dziwo problem zniknął.
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 233
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
9
Skąd: GD
Auto: B4
Silnik: ADY
Kostki do kibelka też ponoć działają odstraszajaco na zwierzaki.
Dziwnym jest Jacku to, że nie zaswiecila Ci sie kontrolka hamulca za zegarach. U mnie gdy płynu brakuje lekko sie świeci, chyba że brakuje go więcej to normalnie tak jak bym reczny zaciągnął.
Liczba postów: 389
Dołączył: 21.09.2014
Reputacja:
10
Skąd: Południe
Imię: Jacek
Auto: Volvo S70 // Citroen CX
Silnik: D5252T // M25-648
Jakkolwiek bądź, okazało się, że pod moją niewiedzę hamulce ogarnął Tata. Wlał duuużo płynu hamulcowego i ponoć hamulce są teraz jak brzytwa. Nie sprawdzałem, ale kiedyś z ciekawości chyba będę musiał
Ertek, dzięki za sugestię o kontrolce, faktycznie - nie świeciła się. To dziwne, bo po zaciągnięciu ręcznego świeci normalnie, natomiast mimo jajca z hamulcami nie zaświecała się. Nie przyglądałem się natomiast z bardzo bliska, czy się choćby lekko jarzy.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Powinna świecić tak samo z brakiem płynu jak i ręcznym.
Ważne że funkcje auta wróciły.
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 475
Dołączył: 20.10.2014
Reputacja:
5
Skąd: Poznań
Imię: Paweł
Auto: Passat B3 GT
Silnik: 1Z 1,9 mTDI
Możesz mieć niesprawny czujnik poziomu płynu w zbiorniczku i wtedy kontrolka się nie zaświeci.
|