Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Silnik Toledo, a Passat
#1
Witam bardziej ode mnie doświadczonych kolegów.
Kupiłem silnik z Toledo 96r. 1.9 TDi 90 KM 1Z.
Czy on będzie bez problemów pasował do mojego Passata, który ma silnik o takim samym oznaczeniu?
Odpowiedz
#2
Same łapy pasują, nie wiem jak z elektroniką, ale powinna również pasować.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Elektronika plug&play to samo.
Lechu, a czemu Ty najpierw kupujesz silnik, a potem pytasz, czy będzie pasował?
Zła kolejność, linka do ogłoszenia trzeba najpierw wrzucać Wink




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#4
Plug&play wszystko, ewentualnie jeśli coś jeszcze planujesz przerzucać to jest różnica w półosiach - toledo ma krótsze.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#5
W VW Bora jest taki wiec z czym miał by być problem Wink
Odpowiedz
#6
(10.11.2015, 21:59:29)SP3OW napisał(a):  W VW Bora jest taki wiec z czym miał by by problem Wink

Nie ma 1Z'ta czy AFN'a w Borze...




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#7
(10.11.2015, 22:13:02)Mateusz napisał(a):  
(10.11.2015, 21:59:29)SP3OW napisał(a):  W VW Bora jest taki wiec z czym miał by by problem Wink

Nie ma 1Z'ta czy AFN'a w Borze...
Wydaje mi się, że jednak są tam te silniki.
Były wkładane w latach 1998-2001.
Później dawali już tylko 100, 130 i 150KM jeśli chodzi o TDI.
Odpowiedz
#8
(10.11.2015, 22:33:50)Paweł napisał(a):  Wydaje mi się, że jednak są tam te silniki.
Były wkładane w latach 1998-2001.
Później dawali już tylko 100, 130 i 150KM jeśli chodzi o TDI.

Nie ma, to inne jednostki 1.9 TDI (mimo że mają 90 i 110KM).




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#9
(10.11.2015, 22:39:08)Mateusz napisał(a):  
(10.11.2015, 22:33:50)Paweł napisał(a):  Wydaje mi się, że jednak są tam te silniki.
Były wkładane w latach 1998-2001.
Później dawali już tylko 100, 130 i 150KM jeśli chodzi o TDI.

Nie ma, to inne jednostki 1.9 TDI (mimo że mają 90 i 110KM).

A wiesz może jaką w takim razie mają symbolikę? Czy jeszcze w jakiś innych autach grupy VAG były montowane?
Odpowiedz
#10
Mam czas na zwrot, ale sugerowałem się tym, że w tych latach VW robił to samo w swojej grupie jeśli chodzi o silniki.
Dlatego też, myślę że wszystko będzie ok. Jeśli tak to mój Pasek jeszcze polata o ile sprzedający mówił prawdę.
Odpowiedz
#11
(10.11.2015, 22:50:32)Paweł napisał(a):  A wiesz może jaką w takim razie mają symbolikę? Czy jeszcze w jakiś innych autach grupy VAG były montowane?


Te silniki montowane były w:

A3, Leon 1, Toledo 2, Octavia, Bora, Golf 4, New Beetle

90KM: AGR, ALH
110KM: AHF, ASV




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#12
Będzie pasował , choć następcą silnika 1Z jest w VW silnik AHU ,który różni się tym,że jest inna turbawka ( ponoć ze zmienną regulacja łopatek) i dwumasa.
W Seacie są inne oznaczenia silników .
Np.ja parę dni temu zakładałem u siebie wtryski z Leona AHF-a czyli młodszego brata AFN-a ,a oznaczenia wtrysków są takie same Big Grin
Wszystko możesz zweryfikować tutaj:
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
oraz
http://lmgtfy.com/?q=R%C3%B3%C5%BCnice%2...20TDI#seen

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207620
http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=165626

Jednym słowem silniki są te same - mogą się różnić oprzyrządowaniem :
turbawka zwykła lub ze zmienną geometrią,a co za tym idzie jest sterowanie nad lub podciśnieniem
sprzęgło - zwykłe koło lub dwumasa
wtryski
itp.
Odpowiedz
#13
A po poprzednich postach już się cieszyłem, że wszystko będzie git-wymienić i już. A tak to znów niepokój...
Zobaczymy. Mam 14 (już 13) dni na zwrot. Także zawsze jest jakaś opcja.
Odpowiedz
#14
(11.11.2015, 23:40:25)Ronaldo09 napisał(a):  A po poprzednich postach już się cieszyłem, że wszystko będzie git-wymienić i już. A tak to znów niepokój...
Zobaczymy. Mam 14 (już 13) dni na zwrot. Także zawsze jest jakaś opcja.

Będzie pasował, nie masz czym się przejmować.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#15
(11.11.2015, 23:40:25)Ronaldo09 napisał(a):  A po poprzednich postach już się cieszyłem, że wszystko będzie git-wymienić i już. A tak to znów niepokój...

Jeśli wprowadziłem u Ciebie jakiś niepokój, to przepraszam meeting
Pisząc poprzedniego posta miałem na myśli tylko tyle, że w razie potrzebnych jakiś części dobrze wiedzieć o jakich oznaczeniach ma się silnik, żeby kupić odpowiednie .
Reasumując :
Silnik będzie pasował bez problemu, więc zakładaj testuj i ciesz się życiem Big Grin
To, że może mieć trochę inne oprzyrządowanie wcale nie przeszkadza w montażu i późniejszej eksploatacji upup.
Odpowiedz
#16
No to gitara. W sobotę czas na przekładkę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki chłopaki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości