Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Kontrolka świec żarowych miga
#1
Witam Was.
Myślę, że moje problemy z silnikiem się skończyły. Wymieniony dzisiaj spisuje się fajnie.
Ale już od wymiany poprzedniego silnika miga mi podczas jazdy kontrolka świec żarowych.
Przez parę sekund po odpaleniu nie miga ale po chwili zaczyna i już tak do końca jazdy.
Z tego co pytałem mechanika to mówił, że świece wszystkie są sprawne bo sprawdzał i mówi, że to może być (ale nie musi) przekaźnik świec.
Zgodzicie się z tym czy macie inne zdanie na ten temat?
Pozdrawiam i liczę na Wasze sugestie.
Odpowiedz
#2
Pierwsze co do sprawdzenia to looknij czy po wciśnięciu hamulca świeci Ci stop z tyłu w światłach.

Jeśli tak to kolejnym podejściem będzie podpięcie VAGa i odczyt błędów Wink




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#3
Ok, jutro sprawdzę światła stop-u.
Odpowiedz
#4
Został wymieniony sam słupek czy osprzęt też? Bo jeśli masz licznik z elektroniką starszego typu i sterownik silnika 16bitowy
(najprościej rozpoznać po aluminiowej obudowie) to też się może zdarzyć żarzenie/mruganie kontrolki świec.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#5
Aezmo, pozwolę sobie dokonać korekty Twego wpisu: nie występuje wtedy mruganie tej diody, a jedynie słabe żarzenie.
Tu mamy do czynienia ewidentnie z jakimś defektem elementu instalacji, kontrolka świec-jak wiadomo-informuje nas nie tylko o świecach,
jest też wskaźnikiem np. awarii świateł, jak sugerował Mateusz.




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#6
Został wymieniony sam słupek. Światła stopu są.
Odpowiedz
#7
(9.12.2015, 17:52:16)Ronaldo09 napisał(a):  Został wymieniony sam słupek. Światła stopu są.

Skoro światła stopu są to nie pozostaje nic innego jak podpiąć auto pod Vaga i sprawdzić czy są jakieś błędy.




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#8
Ok. Zapytam, tylko czy ma to coś wspólnego z tym, że rano ciężko pali (dziś +3 st. C) i przez ok. minutę puszcza większą chmurkę
niebieskiego dymu. Mechanik mówi, że olej, który ścieknie z turbo spala (bo ponoć turbo trochę puszcza).
No i nie mam tego kopa, którego miałem przy pierwszym silniku. Nie ma tego przyśpieszenia, tak jakby turbina się nie załączała.
Odpowiedz
#9
Palenie jak najbardziej może mieć związek z kontrolką świec żarowych - ona sygnalizuje jakąś usterkę silnika.

Z tym olejem to bzdury gada... Przy okazji diagnozy VAGiem do kontroli kąt wtrysku.

Co do słabego kopa - zapraszam do tematu: http://passat35i.pl/forum/showthread.php?tid=194

Musisz sprawdzić czy wszystkie wężyki od sterowania turbo są poprawnie i czy są w ogóle założone -
lubią te wężyki pękać przy samych końcówkach, jak i na długości Wink

Ale mimo wszystko zacznij od kompa - rozwiążesz problem świecącej się kontrolki, to będziemy pomagać z brakiem mocy -
w innym temacie, co by porządek był Wink




[Obrazek: 571752.png]

Giełda części VAG - KLIK

Odpowiedz
#10
Podejrzewam błąd G-80 (czujnik wzniosu iglicy) - trzeci wtryskiwacz.
Kontrolka miga po chwili zadania zasilania. Auto się rozpędza jakby tira ciągnęło i nie czuć efektu działania turbiny.
Odepnij od złącza przewody z trzeciego wtryskiwacza i zmierz rezystancję jego cewki. Powinno być ok 120 Ω.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
A napięcie na świecach masz i grzeją ?
Mi kiedyś też tak ciężko palił przy niskiej temperaturze powietrza i po odpaleniu było siwo z tyłu - okazało się,że czujnik temp. na króćcu umarł i silnik myślał sobie - mamy lato,więc świec nie grzejemy laie_67.
Wypnij kostkę od czujnika i zobacz czy lepiej będzie palił - kontrolka będzie się przed odpaleniem dłużej świecić .
Jak nie ma napięcia na świecach po przekręceniu kluczyka - przekaźnik 103 wali w ..uja.
Odpowiedz
#12
Świece przy bezpośrednim wtrysku nie są aż tak istotne. Auto i tak odpali.
Ja pierwsze trzy zimy jak kupiłem Passata jeździłem właściwie bez sprawnych świec, a auto odpalało nawet przy grubych minusach.
Myślałem że tak pali diesel. Jak przyszło mi do głowy sprawdzić świece to okazało się, że tylko jedna robiła się ledwo ciepła,
a trzy były martwe. Po wymianie uczyłem się szybko puszczać kluczyk przy odpalaniu.

Diesel jak ma dobrą kompresję, sprawny akumulator i rozrusznik nie ma bata żeby nie odpalił
Odpowiedz
#13
...no i co tam u Ciebie Ronaldo?




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#14
wpis z 13.12.2015 10:47 :
Oddałem auto do porządnego warsztatu. Zmieniłem mechanika i teraz powinno być dobrze, bo kiedyś jak miałem B3
to robiłem go w tym samym miejscu co teraz, oddałem auto a ten mechanik to specjalista od Passatów.
A ja o nim całkowicie zapomniałem. Szkoda tylko czasu i wtopionych do tej pory pieniędzy.
Całe szczęście, że sobie o nim przypomniałem. Lepiej późno niż wcale.
------------------------------------

No i okazało się, że wtrysk sterujący jest walnięty. Jeszcze tylko ustawienie pompy (kąt i dawka) i myślę że będę śmigał.
Niestety terminów wolnych brak u mechanika i muszę troszkę poczekać ale chyba warto, gdyż zapowiada się na to że jestem
już na finiszu zmagań z tym moim kochanym "Paskiem". Oby tak było.
Odpowiedz
#15
Obyś kupił sprawny wtryskiwacz, swoją drogą czułem siódmym zmysłem co u Ciebie nie bangla Wink




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#16
Gadałem z mechanikiem, u którego jestem umówiony i okazało się, że on może znaleźć dla mnie taki wtryskiwacz, więc jestem o to spokojny.
Odpowiedz
#17
Okazało się, że zapłon jest wyprzedzony i napięcie sterowania pompą (o ile dobrze pamiętam) miało 5V zamiast 12V. Kontrolka przestała migać i auto o wiele lepiej się sprawuje.
Odpowiedz
#18
Źle ustawiony rozrząd (a ponoć mechanik zakładał), nie spowoduje migania żółtej diody, no chyba że nastąpi pomyłka o kilka zębów paska takaemotka (tu brawa dla mechanika).
Swoją drogą złożoność Twoich usterek jest czasem niepokojąca, mam nadzieję, że z Nowym Rokiem wszystko ustąpi upup




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#19
Usterka już nie występuje. Elektromechanik ustawił odpowiednie napięcie i kontrolka nie świeci
(5 minut jakimś specjalnym aparatem z oprogramowaniem po niemiecku).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości