Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Wolno się nagrzewa
#1
Witajcie. 
Piszę, ponieważ mam zapytanie odnośnie ogrzewania. Otóż, codziennie dojeżdżam 8 km do pracy i w obecnych temperaturach (-1 -> +1 st. C) płyn chłodzący wolno osiąga temperaturę. Jak dojeżdżam do firmy to mam trochę poniżej 80 st. C. Poprzednio miałem Golfa III Kombi z silnikiem 1.9 D i po ok. 2 km trzeba było zmniejszać ogrzewanie bo było za gorąco we wnętrzu. Błyskawicznie łapał temperaturę. (a się nie przegrzewał).  I dlatego się zastanawiam czy mam termostat do wymiany czy po prostu tak jest w mojej wersji, że mój silnik się nie dogrzewa. Co Wy na to?
Odpowiedz
#2
Miałem to samo co Ty. Kilka tygodni temu termostat został wymieniony.
Po przejechaniu 1-2 km czuć już ciepłe powietrze z nawiewów, a po 5 km na zegarze jest 90 st.
Wcześniej łapał góra 70st. Tak więc termostat do wymiany.
Odpowiedz
#3
Paweł ma rację.
U nas jest 90°C przy obecnych temperaturach po około 4km spokojnej jazdy, na 99% masz termostat do wymiany.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#4
W takim razie potwierdziły się moje przypuszczenia. Teraz mogę się umawiać na wymianę. Dzięki i pozdrawiam.
Odpowiedz
#5
Dopytam: a nie ubyło Ci czasem płynu chłodzącego ze zbiorniczka? Jeśli jest go mało, to też będziesz miał ten problem.
Druga sprawa: z prawej strony - stojąc przed otwartą maską auta - przy bloku silnika masz trzy świece podgrzewania płynu chłodzącego.
Może termostat jest ok, tylko ,,trak szlafił'' te świece?




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#6
U mnie te świece nie działają od bardzo dawna i w sumie żadnej różnicy nie robią. Wymiana termostatu załatwiła sprawę od razu.
Niemniej w jakimś celu je tam zamontowano. Chyba głównie po to by szybciej zaczęło działać ogrzewanie.
Jak będziesz wymieniał termostat to zwróć uwagę na temperaturę jego otwarcia. Ma być 87st. Zdarzają się też termostaty z temperaturą otwarcia np. 82st.
Tego nie bierz, on się nadaje tylko do silnika benzynowego. Diesel ogólnie ciężko się nagrzewa, ale "lubi" temperaturę.
Odpowiedz
#7
Tak, jak Paweł pisze. A przy okazji, polecam termostat firmy Wahler.




BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011Sztutowo 2012Kietlice 2013Żerków 2014 
Fanklub: Wiatrołom 2015Młoty 2016Jankowo Dolne 2017Rozewie 2018, Łagów 2019
Odpowiedz
#8
Stan płynu ok, a o tych świecach nawet nie wiedziałem. Dzięki za podpowiedź z termostatem. Teraz będę wiedział jaki kupić.
Odpowiedz
#9
Dobrze, że piszesz, gdyż mam ten sam problem. Pasiasty po przejechaniu 14 km w temp. ok 2 st. nagrzewał się maksymalnie do 70st, więc termostat będzie do wymiany Smile




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#10
Termostat wymieniony na Wahler. Różnica widoczna od razu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#11
Chyba za wcześnie się pochwaliłem. Co prawda, temperatura na zegarze 90 st., ale dalej wolno się nagrzewa. Może rzeczywiście to te świece. Macie może jakieś zdjęcie jak to dokładnie wygląda? I czy dam radę to wymienić sam, czy powinienem podjechać do mechanika? Jeśli macie jakąś prostą instrukcję to jestem chętny.
Odpowiedz
#12
Konkretnie chodzi Ci o to, że masz chłodny nawiew?
Świece podgrzewacza robią robotę już po chwili od włączenia silnika. Dziś rano było około -6°C.

Jeśli leci Ci chłodne powietrze z kratek, to trzeba rozbebeszyć kokpit i okleić sterownice nawiewu.
Powiedz, czy wylatywały Ci z kratek kawałki jakby gąbki?




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#13
Dokładnie. Taki syf leciał jakby pocięta gąbka. Myślałem, że to kurz, że po prostu zanieczyszczone są te kanały. Ale mimo wszystko koledzy pisali wyżej, że po paru km mają już fajną temperaturę. A ja po 8 km nadal mam ok 70-75 st. temp. płynu.

Obecnie nie wylatuje. Widać to w kratkach ale na początku jak go kupiłem to trochę wylatywało.
Odpowiedz
#14
Płyn płynem, ale bez oklejenia sterownic będzie kicha.
Czeka Cię zrobienie bajzlu w aucie.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#15
To mnie zasmuciłeś. Chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie nie mam o tym pojęcia.
Odpowiedz
#16
Ronaldo przy dzisiejszych temperaturach moje auto po 14km miało 70 stopni




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#17
(13.12.2016, 22:16:12)Ronaldo09 napisał(a):  To mnie zasmuciłeś. Chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie nie mam o tym pojęcia.

Pogadaj z Pietrem, on ma pojęcie ok

   




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#18
Ta, pojęcie, Smile

Ronaldo09 tu masz kolego krótką i prostą instrukcję hehe
>>>Klik w link<<<


A co masz na myśli, że wolno się nagrzewa?
Po wymianie termostatu też wolno się nagrzewa czy normalnie łapie 90°C, ale wieje chłodem?




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#19
To że wymieniłeś termostat na nowy nie oznacza, że na 100% dobry. Te świece olej. Nic wielkiego nie wniosą.
Pamiętaj, że silnik diesla dłużej nabiera temperatury niż benzynowy. Wynika to z tego, że ma większą sprawność.

Diabeł termostat wymień. Taka temperatura płynu nawet przy połowie tego dystansu i niższej temperaturze zewnętrznej nie jest normalna.
Odpowiedz
#20
Paweł, świece wnoszą to, że po 2 minutach jazdy leci ciepławe powietrze, a nie zewnętrzny ziąb. To już bardziej zasługa szczelnych sterownic powietrza oczywiście niż termostatu.
U Ronalda prawdopodobnie obie usterki występują.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości