Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Witajcie.
Piszę, ponieważ mam zapytanie odnośnie ogrzewania. Otóż, codziennie dojeżdżam 8 km do pracy i w obecnych temperaturach (-1 -> +1 st. C) płyn chłodzący wolno osiąga temperaturę. Jak dojeżdżam do firmy to mam trochę poniżej 80 st. C. Poprzednio miałem Golfa III Kombi z silnikiem 1.9 D i po ok. 2 km trzeba było zmniejszać ogrzewanie bo było za gorąco we wnętrzu. Błyskawicznie łapał temperaturę. (a się nie przegrzewał). I dlatego się zastanawiam czy mam termostat do wymiany czy po prostu tak jest w mojej wersji, że mój silnik się nie dogrzewa. Co Wy na to?
Liczba postów: 289
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
7
Skąd: SŁUPSK (GS)
Imię: PAWEŁ
Auto: PASSAT B4 VARIANT PACIFIC
Silnik: 1.9 TDI AFN
Miałem to samo co Ty. Kilka tygodni temu termostat został wymieniony.
Po przejechaniu 1-2 km czuć już ciepłe powietrze z nawiewów, a po 5 km na zegarze jest 90 st.
Wcześniej łapał góra 70st. Tak więc termostat do wymiany.
Liczba postów: 967
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
26
Skąd: ONY
Imię: Piotrek
Auto: B4 Variant CL
Silnik: 1.9TDi AFN
Paweł ma rację.
U nas jest 90°C przy obecnych temperaturach po około 4km spokojnej jazdy, na 99% masz termostat do wymiany.
Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
W takim razie potwierdziły się moje przypuszczenia. Teraz mogę się umawiać na wymianę. Dzięki i pozdrawiam.
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
Dopytam: a nie ubyło Ci czasem płynu chłodzącego ze zbiorniczka? Jeśli jest go mało, to też będziesz miał ten problem.
Druga sprawa: z prawej strony - stojąc przed otwartą maską auta - przy bloku silnika masz trzy świece podgrzewania płynu chłodzącego.
Może termostat jest ok, tylko ,,trak szlafił'' te świece?
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 289
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
7
Skąd: SŁUPSK (GS)
Imię: PAWEŁ
Auto: PASSAT B4 VARIANT PACIFIC
Silnik: 1.9 TDI AFN
U mnie te świece nie działają od bardzo dawna i w sumie żadnej różnicy nie robią. Wymiana termostatu załatwiła sprawę od razu.
Niemniej w jakimś celu je tam zamontowano. Chyba głównie po to by szybciej zaczęło działać ogrzewanie.
Jak będziesz wymieniał termostat to zwróć uwagę na temperaturę jego otwarcia. Ma być 87st. Zdarzają się też termostaty z temperaturą otwarcia np. 82st.
Tego nie bierz, on się nadaje tylko do silnika benzynowego. Diesel ogólnie ciężko się nagrzewa, ale "lubi" temperaturę.
Liczba postów: 1636
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Mińsk Maz.
Imię: Tomek
Auto: Passat B4 sdn
Silnik: G60 in progress
Tak, jak Paweł pisze. A przy okazji, polecam termostat firmy Wahler.
BYŁEM:
KP: Walewice 2010, Turawa 2011, Sztutowo 2012, Kietlice 2013, Żerków 2014
Fanklub: Wiatrołom 2015, Młoty 2016, Jankowo Dolne 2017, Rozewie 2018, Łagów 2019
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Stan płynu ok, a o tych świecach nawet nie wiedziałem. Dzięki za podpowiedź z termostatem. Teraz będę wiedział jaki kupić.
Liczba postów: 1011
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
16
Skąd: Rożnowo/WLKP
Imię: Przemo
Auto: VW Passat B4 Variant
Silnik: 1,9 1z
Dobrze, że piszesz, gdyż mam ten sam problem. Pasiasty po przejechaniu 14 km w temp. ok 2 st. nagrzewał się maksymalnie do 70st, więc termostat będzie do wymiany
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Termostat wymieniony na Wahler. Różnica widoczna od razu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Chyba za wcześnie się pochwaliłem. Co prawda, temperatura na zegarze 90 st., ale dalej wolno się nagrzewa. Może rzeczywiście to te świece. Macie może jakieś zdjęcie jak to dokładnie wygląda? I czy dam radę to wymienić sam, czy powinienem podjechać do mechanika? Jeśli macie jakąś prostą instrukcję to jestem chętny.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Konkretnie chodzi Ci o to, że masz chłodny nawiew?
Świece podgrzewacza robią robotę już po chwili od włączenia silnika. Dziś rano było około -6°C.
Jeśli leci Ci chłodne powietrze z kratek, to trzeba rozbebeszyć kokpit i okleić sterownice nawiewu.
Powiedz, czy wylatywały Ci z kratek kawałki jakby gąbki?
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
Dokładnie. Taki syf leciał jakby pocięta gąbka. Myślałem, że to kurz, że po prostu zanieczyszczone są te kanały. Ale mimo wszystko koledzy pisali wyżej, że po paru km mają już fajną temperaturę. A ja po 8 km nadal mam ok 70-75 st. temp. płynu.
Obecnie nie wylatuje. Widać to w kratkach ale na początku jak go kupiłem to trochę wylatywało.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Płyn płynem, ale bez oklejenia sterownic będzie kicha.
Czeka Cię zrobienie bajzlu w aucie.
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 254
Dołączył: 25.07.2015
Reputacja:
0
Skąd: Żagań
Imię: Leszek
Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 1Z 90 KM
To mnie zasmuciłeś. Chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie nie mam o tym pojęcia.
Liczba postów: 1011
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
16
Skąd: Rożnowo/WLKP
Imię: Przemo
Auto: VW Passat B4 Variant
Silnik: 1,9 1z
Ronaldo przy dzisiejszych temperaturach moje auto po 14km miało 70 stopni
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
(13.12.2016, 22:16:12)Ronaldo09 napisał(a): To mnie zasmuciłeś. Chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie nie mam o tym pojęcia.
Pogadaj z Pietrem, on ma pojęcie
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Liczba postów: 967
Dołączył: 10.10.2014
Reputacja:
26
Skąd: ONY
Imię: Piotrek
Auto: B4 Variant CL
Silnik: 1.9TDi AFN
Ta, pojęcie,
Ronaldo09 tu masz kolego krótką i prostą instrukcję hehe
>>>Klik w link<<<
A co masz na myśli, że wolno się nagrzewa?
Po wymianie termostatu też wolno się nagrzewa czy normalnie łapie 90°C, ale wieje chłodem?
Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny
Liczba postów: 289
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
7
Skąd: SŁUPSK (GS)
Imię: PAWEŁ
Auto: PASSAT B4 VARIANT PACIFIC
Silnik: 1.9 TDI AFN
To że wymieniłeś termostat na nowy nie oznacza, że na 100% dobry. Te świece olej. Nic wielkiego nie wniosą.
Pamiętaj, że silnik diesla dłużej nabiera temperatury niż benzynowy. Wynika to z tego, że ma większą sprawność.
Diabeł termostat wymień. Taka temperatura płynu nawet przy połowie tego dystansu i niższej temperaturze zewnętrznej nie jest normalna.
Liczba postów: 1317
Dołączył: 16.09.2014
Reputacja:
31
Skąd: Wrocław
Imię: Maćkowski
Auto: B4 Variant
Silnik: 1Z
Paweł, świece wnoszą to, że po 2 minutach jazdy leci ciepławe powietrze, a nie zewnętrzny ziąb. To już bardziej zasługa szczelnych sterownic powietrza oczywiście niż termostatu.
U Ronalda prawdopodobnie obie usterki występują.
Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
|