Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1.9 TDi 1Z] Problem z ciśnieniem oleju...?
#1
Witajcie. 
Ostatnio wracałem ze świątecznych odwiedzin od rodziny. Na obwodnicy rozpędziłem "Passatkę" do 150 km/h (to nie był max  Big Grin) i po chwili dotarłem do ronda. 
Po zjechaniu z niego zaczęła migać mi kontrolka oleju i rozległ się sygnał ostrzegawczy. Chwilę później zatrzymałem się i po ok. 2 minutach wyłączyłem silnik. 
Po ok. 5 min. sprawdziłem orientacyjnie bagnet czy tam w ogóle coś jest, ale wskazywał całkiem niezły poziom. Po uruchomieniu silnika, kontrolka nie migała. 
Całą drogę do domu (ok. 150 km) pokonałem bez problemu. Na drugi dzień sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku i poziom był ponad połową skali na bagnecie, 
a więc tak jak 2 dni wcześniej podczas wymiany oleju. Co więc tu nie gra? 
Kumpel  z pracy sugerował albo zapchany blok, albo "kończącą się" pompę olejową, ale on ma Peugeot'a, więc chciałbym zapytać Was-posiadaczy takiego auta, które mam ja. 
Jestem ciekaw co to może być. 
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
Może być przypchany, zapchany smok albo pompa, ale równie dobrze może być uszkodzony czujnik ciśnienia.




[Obrazek: 18oa6nZ4LjzZ9momZL2Kjo0Pmj5sNJz_c=w1597-h807-iv1]
Odpowiedz
#3
Problem może leżeć w czujnikach, w kończącej się pompie oleju, w zimnych lutach licznika itp. itd. 
Polecam najpierw sprawdzić czujniki, a potem ciśnienie smarowania.
W załączniku, fajna instrukcja.


Załączone pliki Miniatury
   




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#4
Czujnik ciśnienia oleju wymieniony 2 tyg. temu. Sprawdzę z instrukcją i zobaczę co wyjdzie.
Odpowiedz
#5
Sprawdż czy kabel na czujniku siedzi pewnie i czy nie jest gdzieś przełamany.
Odpowiedz
#6
Taka sygnalizacja miała miejsce tylko 2 razy. Raz, kiedy rzeczywiście miałem mało oleju, a drugi to ten wyżej opisany.
Odpowiedz
#7
Jadąc tak rozgrzałeś olej/silnik i nastąpiła gdzieś utrata ciśnienia - on ma już nieco przejechane choć najbardziej prawdopodobne że czujnik/kabel zrobił numer.




[Obrazek: 9ed890333c037e60.jpg]
Odpowiedz
#8
(3.01.2017, 18:30:02)Ronaldo09 napisał(a):  Taka sygnalizacja miała miejsce tylko 2 razy. Raz, kiedy rzeczywiście miałem mało oleju, a drugi to ten wyżej opisany.

Mało oleju? To co on Ci tak olej pije??




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#9
Turbo trochę puszcza olej. Od wymiany do wymiany dolewam litr oleju.
Odpowiedz
#10
Istnieje możliwość, że przedmuchuje olej przez odmę, do rury ssącej i dalej przez turbinę. Warto to sprawdzić. 
Odłącz giętki kanał powietrza przy rurze plastikowej do turbiny. 
Tam pewnie jest tłusto na ściankach. Wytrzyj do sucha. Monitoruj intensywność olejenia rury w funkcji kilometrów/czasu. 
Np zrób 10km, potem (po wytarciu oleju) zrób 30km.
Możesz także zdjąć rurę plastikowa całkiem i ręką sprawdzić luzy wałka turbiny. Jeśli są luzy promieniowe, to turbina puszcza na bank.




Nie mam dostępu do mapki klubowej.
Nie wniosę danych nowych chętnych.
Odpowiedz
#11
Coraz częściej mi się odzywa ta kontrolka z sygnałem ostrzegawczym. Wystarczy, że przez dłuższą chwilę jadę powyżej 100 km/h i się włącza. Po chwili zatrzymuję się na poboczu wyłączam silnik i uruchamiam ponownie i już jest spokój. Czasami po chwili jazdy z podobną prędkością znowu się włączy ale nie jest to reguła. Dzisiaj np. po takim alarmie zgasiłem silnik, włączyłem ponownie i rozpędziłem Paska do 130 km/h i nic się nie działo. Także nie jest to regułą ale mimo wszystko coraz częściej się powtarza.
Odpowiedz
#12
A w którym miejscu znajduje się ta pompa? Macie może jakieś zdjęcie? Najpierw sprawdzę, ale gdybym chciał wymienić to dam radę sam to zrobić czy muszę odwiedzić warsztat?
Odpowiedz
#13
Jeśli masz kanał lub podnośnik, komplet kluczy nasadowych i trochę cierpliwości to możesz spróbować samodzielnie. Bez kanału lub podnośnika nie ma co do tego zadania podchodzić - trzeba zdemontować miskę olejową, pod nią schowany jest smok i pompa.




Aktualnie: Jetta A2 1990 1.6JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 1994 2.0 ABK
Odpowiedz
#14
Niestety mam tylko komplet kluczy. Pozostaje warsztat jeśli okaże się, że to pompa. Ale dzięki. Już jestem mądrzejszy.
Odpowiedz
#15
Przed ruszeniem pompy oleju sprawdziłbym najpierw ciśnienie oleju.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#16
Chciałbym zacząć od zmiany czujnika oleju. Powiedzcie mi jaki kupić dla silnika o oznaczeniu 1Z, tak żebym miał pewność że na 100% kupię odpowiedni. 
I gdzie on jest. Jak ostatnio patrzyłem, to chyba w okolicy bagnetu, tak?
Odpowiedz
#17
Kup ori czujnik ewentualnie EPS. Inne zamienniki nie działają prawidłowo. A zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać zmierz jakie jest ciśnienie oleju 
na w pełni rozgrzanym silniku aby uniknąć bezsensownych wymian części.
Odpowiedz
#18
Ciśnienie zmierzyć manometrem wg instrukcji powyżej?
Odpowiedz
#19
Manometr musisz podłączyć zamiast czujnika i wtedy mierzysz Smile
Odpowiedz
#20
A gdzie go mogę kupić? I gdzie znajdę ori czujnik oleju lub wyżej wspomniany EPS? Szukałem na aukcjach i w sklepach internetowych ale nie mogę znaleźć.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości