Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[1,9 D 1Y] Jak zmierzyć ciśnienie paliwa w pompie wtryskowej
#1
Witam, chciałbym uzyskać porady w jaki sposób zmierzyć ciśnienie paliwa w pompie wtryskowej, jakie powinno być ciśnienie i jak je ewentualnie wyregulować.
Chodzi o silnik 1.9D bez turbo 1Y, te silniki występowały w Passacie B3, a numer pompy to 0460484127.
Może ktoś już to robił albo wie jak to zrobić i da wskazówkę?




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#2
Nie pamiętam jakie ono ma być, bo zawsze ustawiam to na słuch i metodą prób i błędów.
A mierzy się za pomocą specjalnej przejściówki wkręcanej w miejsce śruby powrotu paliwa. Niestety nie mam takowej - dlatego też zawsze ustawiam to tak jak opisałem wyżej.
Ciśnienie wewnętrzne steruje dynamicznym kątem wtrysku i ustawia się je jak są problemy z mocą i kopceniem na siwo mimo sprawnych wtrysków i poprawnego kąta statycznego. Najlepiej jest najpierw ustawić na zegar właściwy kąt statyczny i później doregulować dynamiczny za pomocą zaworka z przodu pompy. Należy za pomocą trzpienia fi 6 albo fi 8 wbijać środkową część zaworka. Trzeba to robić BARDZO ostrożnie ponieważ wbicie tego o pół milimetra już powoduje sporą zmianę w wysterowaniu dynamicznego kąta wtrysku a jak się przesadzi i silnik zacznie za twardo i głośno pracować to wtedy trzeba wykręcić zaworek z korpusu pompy. Następnie trzeba wyjąć zabezpieczenie widoczne od spodu zaworka, wysypać po kolei tłoczek i sprężynkę, następnie za pomocą jakiegoś gwoździa lub podobnego czegoś wybić z powrotem środek zaworka najlepiej na równo i regulację przeprowadzić od początku. To nie jest trudne, ale jak ktoś nigdy tego nie robił i nie ma doświadczenia to może się sporo namęczyć zanim uzyska odpowiedni efekt.
Odpowiedz
#3
Dziękuję za pomoc, statyczny kąt wtrysku ustawiony czujnikiem zegarowym na 1mm, czujnik zegarowy wkręciłem po środku między przewodami wysokiego ciśnienia w głowiczce pompy, najpierw rozebrałem pompę doszczętnie (oprócz sekcji wstępnej) wszystko umyłem, wymieniłem wszystkie możliwe uszczelki, następnie złożyłem pompę w całość (rozbierałem ją jeszcze dwa razy bo było to moje 1sze rozbieranie pompy w życiu - pomieszałem spręzyny miejscami, ale w końcu wszystko to już ogarnąłem), ustawiłem rozrząd na znaki i blokady, poluzowałem wszystkie koła zębate, naciągnąłem pasek, ustawiłem początek tłoczenia zegarem na 1mm, wyregulowałem dawkę, wydatek szczątkowy (resztkowy), wolne obroty z ssaniem i bez ssania, wszystko jest ok oprócz tego, że auto rozpędza się do 130km/h, a później jest mułowate.
W całej tej historii mam dwa znaki zapytania, pierwszy z nich to niewiadomy stan wtryskiwaczy (były regenerowane 4 lata temu, ale nie wiem na jakich podzespołach, dodatkowo z dwóch wtryskiwaczy cieknie ON), a drugi znak zapytania to właśnie ciśnienie paliwa.
Pomyślałem, że jeśli pompa wg producenta powinna wytwarzać ciśnienie mniej więcej 12bar, a jeśli wytwarza dajmy na to 9bar to auto też nie będzie jechało tak jak powinno.
Po ustawieniu ciśnienia paliwa wyślę (w sumie brat wyśle bo to jego auto) wtryski do sprawdzenia i prawdopodobnie do regeneracji, jeśli to nic nie pomoże i auto dalej będzie się rozpędzać do 130km/h to się poddaje.
A zrobienie przejściówki polega na tym żeby wkręcić ją do korpusu pompy wtryskowej, do tej przejściówki przykręcić przewód powrotny i do tego dodatkowo czujnik (manometr) i to cała filozofia?

Dziękuję jeszcze raz za porady, wartości ciśnień mam nadzieję, że znajdę.

Pozdrawiam.




Są samochody dobre, bardzo dobre i VolksWageny Big Grin
Odpowiedz
#4
Ja dawno temu widziałem taką przejściówkę i była to po prostu śruba powrotna z króćcem manometru. Nie wiem gdzie można takie coś kupić Sad
Ustawić to ciśnienie można na ucho/metodą prób i błędów tak jak opisałem. Ja moją pompę tą co teraz mam zamontowaną miałem calutką rozebraną (włącznie z sekcją wstępną), też wymieniałem wszystkie uszczelki i po złożeniu wyregulowałem całość tak jak opisywałem wyżej i jest OK Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości